Kiderült: A Hír TV-t a nézettség miatt cserélte le a UPC, de a Pesti TV-t még ennél is jóval kevesebben nézik

Kínos.

Beszámoltunk róla, hogy kikerült a UPC Direct műsorkínálatából a Hír TV, mivel a csatorna népszerűsége és teljesítménye az utóbbi időben nem érte el a korábbi szintet. Helyette a UPC megújuló programkínálatába „az ország és Európa első influenszer- és hírtelevíziója”, a Mészáros Lőrinccel szoros összefüggésben álló Pesti TV kerül.

A Media1-nek most sikerült megszerezni a Nielsen Közönségmérés által mért 2020-as nézettségi adatokat, így kiderült, hogy a HírTV 2020. január 1. és 2020. december 29. között, a kereskedelmileg kiemelten fontos

18-49-es korcsoportban átlagosan 0,39 százalékos közönségaránnyal rendelkezett egész napos adatokat nézve, átlagos elérése a vizsgált korcsoportban mindössze 139.302 fő volt.

A teljes lakosságot tekintve (4+) átlagosan 784.471 főt és 1,16 százalékos közönségarányt tudtak elérni az egész napot tekintve. A szavazókorúak (18+) esetében 1,25 százalékos közönségarányuk, amit 768.102 fős elérést jelent.

Az esti főműsoridőben a HírTV 2020 januárja és 2020. decembere között, átlagosan 420.822 főt ért el a teljes lakosságban. A kereskedelmileg fontos 18 és 49 év közöttiek között ugyanezen sávban viszont alig több mint 72 ezer főt tudtak elérni átlagosan.

A Hír TV tehát valóban nem produkált élhető nézettségi adatokat, ehhez képest viszont a Media1 által megszerzett adatok szerint

a szeptemberben induló Pesti TV még ennél is rosszabbul teljesít és rendkívül alacsony a nézettsége.

A Pesti TV szeptemberben a kereskedelmileg kiemelten fontos 18 és 49 év közötti korcsoportban 0,04 százalékos közönségaránnyal rendelkezett egész napos adatokat tekintve. Az átlagos elérésük pedig még a 20 ezer sem volt szeptemberben: összesen 18.936 fő nézett bele a műsorukba.

Az egész éves közönségarány-átlaguk 0,02 százalék lett, ami átlagosan 9.802 főt jelent.

Főműsoridőben a 18-49-es korosztályban 4.695 főt értek el, a teljes lakosságot tekintve (4+) pedig mindössze 20.269 főt és 0,03 százalékos közönségarányt mondhatott magáénak.

Huth Gergely, a Pesti TV programigazgató-főszerkesztője a lap által megszerzett információkra úgy reagált, hogy elhamarkodott egy alig három hónapja elindult csatorna nézettségi adataiból messzemenő következtetéseket levonni, és szerinte hibás ötlet a két adót rivális csatornaként összemérni.

“Mi – és ez a PestiSrácok.hu-ra is vonatkozik – továbbra is jó együttműködésre törekszünk a konzervatív-patrióta szerkesztőségekkel, ahogy ezt tettük létezésünk óta mindvégig” – írta Huth.

(Media1 nyomán)