Kiderült, ki mennyiért hirdeti magát a közösségi oldalon.
Az elmúlt másfél évben összesen
542 millió forintot
költöttek a vezető magyar pártok és politikusok a Facebookon megjelenő hirdetésekre – derült ki a Népszava összesítéséből.
Ebből a lap számításai szerint a kormánypárti oldalon 283 millió forintot költöttek el a közösségi oldalon, míg az ellenzéki pártok összesen 259 milliót fordítottak hirdetésekre.
A kormánypárti kommunikáció központosított működését jól mutatja az is, hogy a fent említett összegből a Magyarország Kormánya hivatalos Facebook-oldal (161,2 millió ft) és a Fidesz oldala (101,2 millió ft) költötte a legtöbbet, míg a vezető politikusaik a legtöbb esetben ezeket az üzeneteket veszik át és osztják meg a saját oldalaikon, így szinte alig vagy egyáltalán nem költenek hirdetésekre.
A lap megjegyzi: a Fidesz politikusai közül Orbán Viktornak, Szijjártó Péternek és Gulyás Gergelynek sincs fizetett hirdetése, míg több miniszter nincs is jelen a közösségi oldalon.
A kormánytagok közül Semjén Zsolt költötte el a legjelentősebb összeget, összesen 1,9 millió forintot hirdetésekre. A parlamenti Fidesz-frakció tagjai közül pedig Kocsis Máté frakcióvezető, aki 4,9 millió forintot fizetett a Facebooknak.
Az ellenzéki oldalon a kommunikáció már jóval szerteágazóbb – állapította meg a Népszava.
A politikusok közül Karácsony Gergely, budapesti főpolgármester költötte el a legtöbb pénzt, összesen 30,3 millió forintot a Facebookon az elmúlt másfél évben, míg a pártok közül a Demokratikus Koalíció, amely vezető politikusaival együtt legalább 51,7 milliót fordított a Facebookon megjelenő hirdetésekre. A főbb üzeneteket ugyanis a párt oldala mellett Dobrev Klára (18,2 millió ft) és Gyurcsány Ferenc (12,9 millió ft) oldalán is hirdetik.
Őket követi a Momentum (48,6 millió ft), a Jobbik (41,3 millió ft), illetve az LMP (9,7 millió ft).
(Népszava nyomán)
(Kiemelt kép: Orbán Viktor/Facebook)