A lelkesítő tapsot felváltotta a türelmetlenség és frusztráció.
Egyre gyakoribbak az agresszív számonkérések a szülők részéről a budapesti Bethesda Gyermekkórházban, ahol emiatt az elmúlt időszakban már rendőri intézkedésre is sor került – mondta az Infórádióban a Tamásné Bese Nóra, a gyermekkórház kommunikációs vezetője.
Tamásné szerint míg a koronavírus-járvány első hullámában az egészségügyi dolgozók hatalmas elismerésben, tapsban és támogatásban részesültek, ez az utóbbi hónapokban megváltozott. A szülők türelmetlenek, frusztráltak lettek a kórházban bevezetett korlátozó intézkedések miatt, és ezt sok esetben az egyébként 12 órás műszakot is teljesítő dolgozókon vezetik le.
A kórház kommunikációs vezetője elmondta, habár megérti a szülők türelmetlenségét, a megengedett hangnem sok esetben nem méltó ahhoz a munkához, ami napról napra a gyermekkórházban és a legtöbb egészségügyi intézményben zajlik. Elmondása szerint előfordul olyan is, hogy
a szülők kiabálnak a dolgozókkal, számonkérnek, de egyre gyakoribbak a panaszlevelek és az elmúlt időszakban rendőri intézkedésre is sor került.
Kiemelte, a kórház dolgozói a járvány okozta nehézségek ellenére próbálnak empatikusak, megértők lenni a szülőkkel szemben, hiszen azt tartják alapelvüknek, hogy a gyermek érdeke az első. A kórházban viszont egyre többen esnek ki a munkából a koronavírus miatt, így a munkájuk is megkétszereződött, emiatt sokkal gyakrabban előfordulnak a 12 órás műszakok is.
(az Infostart nyomán)