Tarlós takarékoskodott, az utasok meg megfőnek.
A „felújított” járművekért 69 milliárd forintot adott a magyar állam, de klíma nem volt bennük. Az eredeti gyártó, az orosz Metrovagonmas az akkor még Tarlós István vezette fővárosi önkormányzattól kapott megbízást, de Tarlós úgymond „takarékossági okokból” nem kért bele klímát.
A Népszava rákérdezett, hogy mi lesz a klimatizálással. Szépen elkenték a választ, így:
A járványügyi helyzet az élet minden területére kihatással van, így az M3 szerelvényeinek klimatizálását is befolyásolja. A BKV ugyan mindent megtesz a metrókocsik légkondicionálásának érdekében, de az már bizonyos, hogy idén nyáron minden feltétel teljesülése esetén is maximum a prototípus kocsikon lehet megvalósítani a klimatizálást.
Ez azt jelenti, hogy a 222-ből összesen 6 darab kocsit klimatizálnak.
A lap cikke szerint a BKV a gyártó hozzájárulására vár, mivel a berendezések beszerelésének komoly garanciális vonzata van, ugyanis a Metrovagonmas által jóvá nem hagyott változtatás esetén elvész a szerelvényekre adott 30 éves garancia.
Az orosz cég illetékesei korábban ugyan szóbeli ígéretet tettek, hogy a műszaki tartalom ismeretében elvileg hozzájárulnak a garancia meghosszabbításához, de ezt a hozzájárulást a BKV határozott kérésére írásban egyelőre nem erősítették meg.
Tavaly nyáron Karácsony Gergely még főpolgármester-jelöltként egyik videójában demonstratív módon megmérte a hármas metró felújított kocsijában a hőmérsékletet, és a 34,8 fok láttán azonnal változást ígért.
A klímára azonban a konkrét ígéret ellenére még a pályázatot se írták ki.
Ennek oka a Népszava szerint vagy az lehet, hogy a járvány elleni védekezés és a kormányzati elvonások alaposan leapasztották a kasszát, vagy pedig az, hogy
a metrókocsik egyszerűen nem bírnák el a klimagép súlyát.
A BKV több klímagyártó céggel tartott tavalyi „műszaki szimpóziumán“ az derült ki, hogy 6-10 milliárd forintba kerülhet a klimatizálás, és előzetesen három cég is jelentkezett a feladatra.