Kimondta a bíróság: Hazudott a fideszes szennymédia a Political Capital igazgatójáról

Krekó Péter megnyerte a pert, semmi nem volt igaz a rágalmakból.

A figyelo.hu kiadója megsértette Krekó Péter jó hírnévhez fűződő személyiségi jogát, amikor 2019. január elején megjelent

„Kinek dolgozik Krekó Péter?”

című cikkében valótlanul állította a felperesről, hogy brit titkosszolgálati pszichológiai hadviselési akcióban vesz részt – mondta ki a Fővárosi Törvényszék elsőfokú ítéletében.

A pert még tavaly indító Krekó Pétert a Magyar Helsinki Bizottság ügyvédje képviselte.

Az alperes nemcsak a Figyelő portálja volt (amit akkor Schmidt Mária bizalmi embere, Lánczi Tamás főszerkesztett), mivel a G. Fodor Gábor által vezetett 888.hu és az Origo szintén lehozta a cikk állításait.

Így ezen oldalak kiadóját is elmarasztalta a bíróság.

A bíróság az alpereseket kötelezte arra, hogy az említett cikkek címe felett tegyék közzé a bírósági ítélet jogsértést megállapító rendelkezését, és tartsák ott minimum 30 napig vagy a cikk elérhetőségéig.

A bíróság ezenfelül az alpereseket sérelemdíj megfizetésére is kötelezte.

A Kreatív.hu médiaipari szaklap az ítéletből is idéz egy részletet:

„A bíróság felhívására az alperes képviselője úgy nyilatkozott, hogy nem tud nyilatkozatot tenni arra vonatkozóan, hogy az általa csatolt bizonyítékoknak mi a forrása.”

Nem ez volt az első elmarasztaló ítélet a Figyelő ellen: a bíróság szerint valótlanságokat állítottak az MTA egyik kutatójáról is, de elmarasztalták a lapot a „Soros-zsoldos” civilek listázása miatt is, illetve azt is elismerte a lap, hogy hazugsággal támadtak egy 19 éves ellenzéki diáklányt.

(Kreatív.hu / Index.hu nyomán
címlapfotó: Merész Márton)