Eljött az ideje a budapestiek szívatásának, mióta nem ő a polgármester.
Egy sor nagyon durva lépést javasol Orbán Viktornak írt levelében Tarlós István közlekedési infrastruktúra fejlesztéséért felelős miniszterelnöki megbízott.
A levél tartalmát most a Népszava hozta nyilvánosságra, ebben az áll, hogy
- most lenne megfelelő alkalom sietve összevonni a MÁV-ot és a Volánt. A MÁV szárnyvonalain gyér a forgalom, a Volán ezt könnyen kiválthatná. Az összevonás ráadásul most mérsékeltebb hullámokat verne (média, ellenzék, szakszervezetek);
- az ingyenes parkolás átmeneti bevezetésével elérhető, hogy kevesebben tömegközlekedjenek (ez a javaslat megvalósult);
- időben elcsúsztatható, de akár véglegesen elhagyható a fogaskerekű-projekt (felújítás és meghosszabbítás), mert kicsi az utasforgalma, használata inkább nosztalgikus időutazásnak tekinthető, és autóbusszal könnyedén kiváltható;
- bezárható a libegő, mivel „megszűnőben az érdeklődés iránta”;
- elvethető az M2-es metró és a gödöllői HÉV összekötése, mert nagyon drága és nem gazdaságos. Tarlós a levélben leírja, hogy korábban csak a XVI. és a XVII. kerületi (fideszes) polgármesterek kedvéért támogatta a projektet;
- elmaradhat a budai fonódó második üteme is, ami a BudaPart lakóparkot és irodanegyedet kötné be a közösségi közlekedési hálózatba, mivel az „oda pályázó emberek jövedelmi átlagszínvonala úgysem azt ígéri, hogy tömegközlekedésre hangolódnának”.
- halasztható az M3-as metróvonal Káposztásmegyerig történő meghosszabbítása;
- halasztható a 2-es villamos vonalának felújítása
- és a pesti rakpart alatti víznyomócső cseréje is.
Az Index megkereste Tarlós Istvánt, aki azt állította, hogy a levelet két hónapja írta. Szerinte ezek racionális javaslatok, a legjobb meggyőződése szerint írta őket.
A javaslatokról nem beszélt szóban Orbán Viktorral, sőt hivatalos választ sem kapott rá. Nem lesz felháborodva, ha nem fogadják el mindet, de a levél kiszivárogtatása elgondolkodtatja – tette hozzá.