Mint egy valamirevaló diktatúrában. Vajon adnak rá pénzt?
Hamarosan tárgyalhatja a kormány a magyar design- és divatipar fejlesztéséről szóló átfogó stratégiát – mondta Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat- és Design Ügynökség vezérigazgatója csütörtök reggel az M1 aktuális csatorna és a Kossuth Rádió közös reggeli műsorában.
Az MTI szemléje szerint a vezérigazgató elmondta, a stratégia kiterjed az oktatásra, a gyártásra, érinti a tervezőket és tárgyalja
a megjelenést a nemzetközi, illetve a magyarországi piacon.
A hat pilléren nyugvó stratégia egyik alapvetése, hogy a magyar divatiparban szükség van egyfajta koordinációra, ami azt jelenti, hogy az ügynökségnek segítenie kell a tervezők kapcsolatfelvételét bizonyos iparági szereplőkkel.
Fontos továbbá a hatékony kommunikáció, s ennek keretében egy ernyőmárkán (Budapest Select) keresztül mutatják be a tervezőiket külföldön – tette hozzá.
A hazai divatipar a korábbi hírek szerint erőteljesen Orbán Ráhel befolyása alá került, a Magyar Divat & Design Ügynökséget a Magyar Turisztikai Ügynökség alapította 150 millió forintos költségvetéssel, és januárban kapott meg székháznak egy budai villát – írja az Index. A cégben elméletileg a kormányfő lánya semmilyen pozíciót nem tölt be, de vezetőjét, Bata-Jakab Zsófiát a barátnőjeként tartják számon, és
Orbán Ráhel a cég reprezentatív eseményein is részt vesz.
Ami még igazán érdekes a hírben, hogy az MTI tegnap is hozott egy hírt az Orbán-család bizniszeiről, szerdán a Tiborcz István többségi tulajdonában álló BDPST Group beruházásáról számolt be az állami média, bár azt finoman elhallgatták, ki is áll az egész mögött.