Jövő héten indul a hármas metró várva várt felújítása, és vele a hatalmas káosz a budapesti közlekedésben.
Nemes Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke a hvg.hu-nak elmondta: már október végére 11 és fél hónapot ledolgoztak a buszsofőrök, ha beleszámítjuk a kötelező munkavégzésen túli vezetett órák számát. Ez azt jelenti tehát, hogy
túlfáradt sofőrök fogják fuvarozni az utasokat
– a BKV ugyanis ígéretet tett, hogy csúcsidőben 45 másodpercenként indulnak majd a járművek.
Ez a járatsűrűség is csupán az utasok 60-70%-át bírja majd el. Hogy a többiekkel mi lesz, senki nem tudja megmondani.
Nemes Gábor közölte: a buszvezetők aggódnak, hogy kevés idő lesz a kiszállásra, azaz nem jut elég idő pihenni a végállomásokon – bár a BKV fogadkozik, lesznek leváltó buszvezetők elegen. Ugyanakkor az alacsony fizetések miatt a cég munkaerő-hiánnyal küzd.
Az áldatlan állapotokra nagyjából egy évig kell számítani, és ez nem csak a buszvezetők számára lesz kényelmetlen.
Az utasok sem számíthatnak sok jóra a pótlóbuszokon, amelyekkel jelentősebb hosszabb lesz az utazási idő, és vonaljegyet sem lehet majd kapni.