A Schmidt Mária által vezetett „közalapítvány” nettó 500 millió forintos megbízást adott a New Land Media Kft.-nek és a Lounge Design Kft.-nek I. Világháborús megemlékezésekre
– bogarászta ki Az EU-s közbeszerzési értesítő mai számából az Átlátszó.
A tájékoztatás szerint a Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásáért Közalapítvány által kijelölt feladatra vállalkozók dolga
“Az Első Világháború centenáriumi ünnepségsorozatának keretében megvalósuló programok koordinálása és megvalósítása (…) a társadalom széles köre számára elérhetővé és megismerhetővé kell tenni különös tekintettel a megyei-, országos napilapokban, heti, kétheti és havi lapokban, közterületi hirdetési felületeken és on-line hirdetési felületeken, erre tekintettel a jelen közbeszerzés tárgya szerinti média szolgáltatásoknak és kommunikációnak, kiemelten az „Új világ született – Európai testvérháború 1914-1918”- média-megjelenés tekintetében.”
A tendert egyetlen ajánlattevőként nyerte a New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft., melyek tulajdonosa Balásy Gyula.
A Lounge Design ugyanaz a Fidesz-barát cég, amely a migránsellenes, “Ha Magyarországra jössz” feliratú kék plakátokat, valamint a “Magyarország jobban teljesít” szlogenű kampány arculatát tervezte és gyártotta.
Emlékeztetnénk: Schmidt Mária az ’56-os emlékévnek csúfolt, sajnálatosan hosszan elnyúló tolvajlás során 14,5 milliárdot égethetett el.
A szerződéseket a mai napig nem óhajtotta nyilvánosságra hozni, most azonban közzétett egy 23 oldalas, nem kereshető pdf-et, amelyből az Átlátszó ezt a 12 tételt bogarászta ki: