Csehország drogériáiban elkezdték csomagolás nélkül árulni a sampont, tusfürdőt, öblítőt, mosószert

Hatalmas sikere van a környezetkímélő innovációnak.

Még az üdítős PET-palackoknál is komolyabb környezeti terhelést jelentenek a samponos, tusfürdős, öblítős, mosószeres és mosogatószeres flakonok, mert a szelektív gyűjtésük és újrahasznosításuk kevésbé megoldott.

Ezért is fontos fejlemény, hogy Csehországban a dm tesztjei után most már a Rossmann is bevezette az automata újratöltő berendezéseit.

A megoldás pofonegyszerű: a vásárlók az első alkalommal 20 cseh koronáért (260 forintért) megvesznek egy üres flakont, amelynek vonalkódját a töltőautomata leolvassa, és a megfelelő termékkel tölti meg.

A gép kinyomtatja a felhasználhatósági határidőt, amit a vásárló felragaszt a flakonra, a következő alkalomtól kezdve pedig már a kiürült flakonnal lehet menni a boltba, és újratölteni.

Újratöltő automata egy cseh Rossmann-ban / Fotó: Novinky.cz

Csehországban úgy számolnak, hogy ha az automaták által kiszolgált háztartási termékeknél mindenki átállna az újratöltésre, akkor évente

5000 tonnával csökkenne

a műanyag szemét mennyisége.

Mivel a cseh népesség és vásárlóerő hasonló a magyarhoz, nálunk is hasonló eredményt lehetne elérni.

A dm azt mondta a cseh novinky.cz portálnak, hogy annyira jól fogadták a vevők a megoldást, hogy jövő februártól elkezdik a szélesebb körű kiépítést.

A G7.hu gazdasági portál megkérdezte a Rossmannt, hogy Magyarországon mikor tervezik az automaták bevezetését.

A Rossmann Magyarország az alábbi választ küldte:

“Nagyon örülünk a cseh Rossmann kezdeményezésnek és kíváncsian várjuk az eredményét.

Ugyan egyszerűnek tűnik a megvalósítása ennek a megoldásnak, azért alapos előkészületet igényel, melyhez a beszállítók nyitottsága és az üzletek átalakítása is szükséges.

Amint nálunk is várható a csomagolásmentes vegyi áruk és kozmetikumok értékesítése, azonnal kommunikálni fogjuk.”

(novinky.cz / g7.hu)