Az LMP 40 millió forintot (!) kampányolhatott el a fideszes plakátcégeknél, pedig Vágó Gábor nemrég bojkottot hirdetett (+fotók)

Újabb rossz ízű botrányba keveredett a “zöld”párt.

Folytatódik az LMP tavaly tavasz óta tartó mélyrepülése: a országgyűlési választások utáni derült ki, hogy az LMP kampányfőnöke, Schmuck Erzsébet folyamatosan egyeztetett Schmidt Máriával, a Fidesz hírhedt ideológusával a kampány során.

Az LMP-ből kizárt Kassai Dániel ezután arról beszélt, hogy tele van Fidesz-ügynökökkel a párt, akik szándékosan okoznak kárt. Korábban Hadházy Ákos egy 24.hu-s interjúban arról pakolt ki, hogy a Sallai-Schiffer-brigád több milliós perrel fenyegette meg az LMP-seket, ha azok visszalépnek az esélyes jelölt javára tavaly áprilisban.

Most újabb rossz ízű botrányba keveredett a párt: noha Vágó Gábor, a párt listavezetője idén januárban még azt ígérte, hogy bojkottot hirdetnek a NER-es cégekkel szemben, most kiderült, hogy

nagyságrendileg akár 40 millió forintot

is elkampányolhattak a Fidesz-közeli plakátcégeknél.

Vágó a hvg.hu minapi interjújában ismerte el, hogy pártja a JCDecaux illetve a Publimont citylightjain hirdetett az EP-kampányban.

Erről fotóink is vannak:

Az LMP egyik citylightja a 2019-es EP-kampányban / fotó: Nyugati Fény

.

Ott a Publimont embléma / fotó: Nyugati Fény

.

Ezek közismerten NER-közeli cégek, JCDecaux-t Tombor Andráshoz, a Publimontot Mészáros Lőrinc ügyvédjéhez kötik.

Vágó a HVG kérdéseire mindezt azzal indokolta, hogy

“mivel a törvény értelmében már ezeket is egységes listaáron lehet vásárolni, nem különalkuk eredményeként, ezért úgy döntöttünk, hogy veszünk.”

Bár ez jogilag így van, Vágó beismerése ellentmond annak, hogy néhány hónapja még bojkottot hirdetett a NER-es cégekkel szemben.

Vágó Gábor a HVG-interjúban azt állította, hogy 100 budapesti, és 100 vidéki citylightot vettek, azaz összesen 200-at. Sajnos a riporter ezután nem kérdezett tovább, pedig ezek alapján az LMP akár 40 millió forintot is hagyhatott a NER-közeli plakátcégeknél (200 x kb. 200.000 Ft).

A törvény értelmében a listaárakat közzé kell tenni, ezek >>itt találhatók<<. Ebből kiderül, hogy nagyjából bruttó 200 ezer forintba kerül egy JCDecaux vagy Publimont citylight a minimális két hetes bérlési időszakra.

A sorozatos botrányok egyébként jócskán megtépázták az LMP népszerűségét: a legutolsó kutatások 3 százalék köré teszik a “zöld”párt népszerűségét, amivel elég biztos kiesőknek tűnnek a holnapi EP-választásokon.

Mind a Nézőpont, mind a tekintélyes brüsszeli Politico jóval a bejutási küszöb alatt mérte Vágó Gáborékat:

.

.