Gyászos véleményt fogalmazott meg a vasútról a területfejlesztési miniszter.
A vágányok és a szerelvények rossz állapota miatt szinte ugyanannyi a vasúti menetidő Tapolca és Budapest között,
mint száz évvel ezelőtt
– mondta Navracsics Tibor közigazgatási és területfejlesztési miniszter az InfoRádióban.
Vasútvonal villamosítás készül a Balatonnál
Hamarosan megkezdődhet a balatoni körvasút, valamint a Balatonfüred–Tapolca–Keszthely vasútvonal villamosításának tervezése, a projektre 2025-ben 7,5 milliárd forint áll rendelkezésre – közölte a miniszter az interjúban. Az északi parton jelenleg csak Balatonfüredig járnak villanymozdonyok, onnantól dízelvonatok vontatják a szerelvényeket Tapolcáig és Keszthelyig.
A miniszter szerint gyorsabb is lesz a közlekedés a balatonfüredi mozdonycserék megszűnésével, akár 20-30 perccel rövidebb lehet a menetidő, mert jelenleg a vonalon közlekedőknek nagyjából ennyit kell várakozniuk a váltás miatt. Navracsics sajnálja, hogy jelenleg a vágányok és a szerelvények állapota miatt
szinte ugyanannyi a vasúti menetidő Tapolca és Budapest között, mint száz évvel ezelőtt.
Uniós pénzeket is bevonnának
Navracsics elmondása szerint a 7,5 milliárd forint a tervekre, és apróbb felújításokra lesz elegendő. A fejlesztés véleménye szerint megkönnyítené az északi part közlekedését. A villamosítással kapcsolatban uniós pályázatokon gondolkodnak, a miniszter úgy véli, a balatoni vasútprojekt egybeesik az Európai Unió (EU) fejlesztési céljaival. Abban reménykedik, hogy a kötelezettségek teljesítése után folyósítják majd a szükséges forrást Brüsszelből.
Ezt azzal indokolta, hogy a tervek megvalósítása enélkül „nagyon megterhelné a nemzeti költségvetést”.
Kapcsolódó:
Kigyulladt egy vonat, emiatt hatalmas a káosz a MÁV egyik fővonalán
Elindult az új MÁV+ applikáció és a menetközbeni takarítás minden InterCity-járaton