Ryanair-vészhelyzet Budapesten: madárrajjal ütközött, majd gyorsan visszafordult a Boeing gépe.
Vészhelyzet a légtérben: azonnal visszafordult Budapestre a Ryanair gépe
Hétfő este a Ryanair Budapest–Szófia járat fedélzetén egy hangos robbanásszerű zaj tette tönkre a repülés nyugalmát. A pilóták azonnal vészhelyzetet jelentettek, a gép pedig visszafordult Budapestre.
A Boeing 737 MAX típusú repülőgép Inárcs térségében körözött. Majd 21:50-kor szerencsére épségben landolt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
A személyzet a jelentések szerint felszállás közben
egy éles durranást hallott az egyik hajtómű felől.
Felmerült a gyanú, hogy a gép madárral ütközhetett. Ez önmagában is elég ahhoz, hogy egy ilyen gép hajtóműve megsérüljön, veszélybe sodorva az utasokat és a legénységet.
A Budapest Airport megerősítette az esetet, és azt is közölte: a gépet átvizsgálták, az utasokat pedig végül egy mentesítő járat vitte tovább Szófiába. A repülőtér működésében nem volt fennakadás.
„A repülőgépet az illetékes szolgálatok átvizsgálták, az utasok mentesítő járattal repültek Szófiába. Az intézkedés a repülőtér üzemelésében nem okozott fennakadást”
– írták.
(AIRportal.hu/Facebook)
A Boeing 737 MAX problémás múltja
Ez a géptípus 2018–2019-ben két katasztrofális balesetben is érintett volt (Lion Air és Ethiopian Airlines), amik miatt világszerte leállították a használatát. Azóta ugyan visszakerült a forgalomba, de sokak fejében a „737 MAX” név egyenlő a kockázattal. Ezért egy ilyen hír rögtön felkapottá válik.
A leghíresebb „madaras” incidens egyébként a Sully becenevű kapitány által elvégzett kényszerleszállás volt, amit a Hudson folyón 2009-ben hajtott végre. Ott egy madárraj csapódott a hajtóművekbe, a gép pedig pár perc után veszítette el a teljes hajtóműkapacitást. Sully hidegvére és szakmai rutinja mentette meg az utasok életét.
Kapcsolódó:
Kényszerleszállást hajtott végre a Wizz Air egyik gépe Budapesten
(Címlapképünk illusztráció)