Stuttgartból jelentkezett a miniszter.
A Mercedes új kecskeméti gyára is elkezdi a sorozatgyártást a jövő év elején, ezzel duplájára nő a vállalat magyarországi gyártókapacitása – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden Stuttgartban.
A német autóipar váláságól nem ejtett szót
A tárcavezető elmondta, hogy a Mercedes nagyjából másfél évtizeddel ezelőtt döntött úgy, hogy hazánkban gyárat épít. Jelenleg az akkorihoz hasonló nagyságrendű fejlesztés zajlik Kecskeméten, ahol
gyakorlatilag új gyárat hoznak létre.
„Ezzel a Mercedes magyarországi gyártókapacitása a duplájára nő, így
Kecskeméten négyszázezer autó gördül majd le a gyártósorokról évente
azok után, hogy jövő év elején a Mercedes új kecskeméti gyára is elkezdi a sorozatgyártást”
– mondta.
Két modellcsalád készül jövőre Kecskeméten
Szijjártó elmondta, hogy két, új platformra épülő modellcsalád gyártását hozza Magyarországra a Mercedes. Ezáltal Kecskemét fontos fellegvára lesz a német vállalat elektromobilitási stratégiájának.
„A Mercedes új kecskeméti gyárának termelésbe állása elhozza azt is, hogy
Magyarországon rövidesen évente egymillió autót fogunk tudni gyártani,
amire csak öt európai ország képes, tehát egy elitklubba lép be autóipar szempontjából Magyarország”
– fogalmazott.
Végül arra is kitért, hogy jelenleg is tárgyalások folynak új fejlesztésekről, amelyek az eddigiekhez képest is egy teljesen új dimenziót jelentenek. s
„Remélem, hogy hamarosan már konkrétumokról is be fogok tudni számolni önöknek”
– tette hozzá.
Kormányzati hurráoptimizmus
Beszámoltunk arról, hogy a járműipari megrendelések visszaesése látványos: nagyjából 8-20 százalékkal csökkentek, de
van olyan autógyártó, ahol 40 százalékos visszaesés volt a megrendelésekben.
Ez már abban is megmutatkozott, hogy a gyárakban jelentősen visszaestek a műszakszámok.
A kormány által büszkén bejelentette debreceni BMW-gyár például várhatóan
nem éri el a tervezett 150 ezer autós gyártási kapacitást,
hanem csak 80-90 ezer autót gyártanak majd évente. Az alacsonyabb kereslet és a csökkentett műszakszámok rossz hatással vannak a bérekre is, hiszen a túlórák száma drámaian csökkent, sőt, van, ahol már teljesen megszűntek.
A kecskeméti Mercedes-gyár pedig 1 hónapra leállt.