Összeomlott az Országos Mentőszolgálat informatikai rendszere kedden, több mentős feladat végrehajtása lelassult.
Kedd délután a hírek szerint egy időre teljesen leállt az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) szerverével a kapcsolat, ezért több mentős feladat-végrehajtása lelassult. Olyan olvasói jelzések is érkeztek, hogy
„összeomlott délután az Országos Mentőszolgálat rendszere,
nem látják az mentőautókat, állítólag nem is lehet hívni mentőt”
– írta a 444.hu.
Több információ is súlyos problémára utalt
A központi telefonszámokon sok esetben nem tudtak segélyhívásokat fogadni, a hivatalos rendszeren keresztül pedig nem lehetett elérni a mentőautókat a központból. Olyan információ is érkezett, amely szerint délután fél három körül „gyakorlatilag teljesen megszűnt a hívásfogadás a mentőknél”. Nem működtek a belső telefonok, és lefagyott az összes számítógép.
Az OMSZ pár órával később a Facebook-oldalán arról írt, hogy
„a mentésirányítási informatikai rendszerben fennakadás történt”.
Az OMSZ közleményt adott ki az Országos Mentőszolgálat informatikai rendszerének leállásáról
Később az MTI-nek küldtek közleményt az esetről. Azt írták:
„Az OMSZ rendszerén kívüli infokommunikációs szolgáltatónál bekövetkezett meghibásodás miatt a mentésirányítási informatikai rendszer működésében komoly fennakadás történt kedd délután.”
Hozzátették, hogy analóg kapcsolattartásra álltak át az eset miatt, a legsürgősebb eseteket prioritásként kezelték, ugyanakkor az alacsonyabb sürgősségi szintű mentőfeladatok – például a kórházak közötti betegszállítások – végrehajtása lelassult.
A portál azt írta, hogy a mentésirányítás informatikai rendszerének hardvere több mint tízéves. A szoftver pedig „olyan elavult operációs rendszert használ, amit már nem lehet frissíteni sem”.
Méltatlan körülmények között kellett dolgozzanak
Tavaly decemberben megírtuk, hogy az Országos Mentőszolgálatnál (OMSZ) dolgozók már több mint két hónapja voltak kénytelenek tarthatatlan körülmények között végezni munkájukat. A budapesti mentésirányítóknál ötven emberre jutott egyetlen mosdó. A mentésirányítási központ területén levő vizesblokkokkal volt baj.
Az OMSZ ezt követően kihelyezett az épület garázsszintjére négy mobilvécét. Oda csak lifttel vagy gyalog tudnak lemenni. Ráadásul ez még csak meg sem oldotta a problémát.
Mint egy dolgozó fogalmazott, kezet- és fogat mosni, vagy a 24 órás szolgálatot ellátóknak zuhanyozni az öltözőben továbbra sincs lehetőségük. A bázismentőállomás öltöző-zuhanyozójában van erre lehetőség, azonban onnan fürdés után most hidegben kell megtenni a visszautat.
Az OMSZ közölte, hogy nem felel meg a valóságnak, hogy a bajtársak számára egyetlen mozgássérült mosdó jut. A helyzet javítására ugyanis négy mobilvécét helyeztek el. Hozzátették, hogy az egy szinttel lejjebb található öltözők vizesblokkjai (mosdók, vécék, zuhanyzók) is használhatóak.
Így szerintük a felelősségteljes munka zavartalan végzéséhez szükséges higiénés feltételek valamennyiük számára folyamatosan rendelkezésre állnak (sic!).
(Kiemelt képünk illusztráció)
Kapcsolódó:
Kiderült: Rémisztő körülmények közt kell dolgozniuk a mentésirányítóknak