Több népszerű termék is kisebb kiszerelésben kapható mostantól, ami vélhetően rejtett infláció, ugyanis az áruk valószínűleg nem csökkent.
Az úgynevezett zsugorinfláció az, amikor egy termék ára ugyan nem növekedett, de a kiszerelése kisebb lett. Azaz ugyanannyiért kevesebbet kapunk.
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) listázza azokat a termékeket, amelyek méretében csökkenés tapasztalható. A legfrissebb felsorolásban több népszerű termék is szerepel, így például
a Lipton filteres teákat már nem 25-ös, hanem csak 20-as csomagokban árulják.
Bár egyelőre csak a Lipton Green Natur és Citrus ízesítésű teák méretét csökkentették 20 százalékkal, vélhetően idővel a márka többi terméke is „felzárkózik”.
Sokan szeretik a Bio háztartási kekszet: ebből mostantól 200 helyett csak 150 grammos csomagolással vásárolhatunk.
Az elmúlt hónapok „nyertese” ugyanakkor a Kinley, ugyanis a Coca-Cola kft-hez tartozó üdítőitalok mérete ezentúl
1,5 liter helyett csak 1 liter lesz.
(nebih.gov.hu nyomán)