Erről az inflációról senki sem beszél: Így húznak le titokban a boltokban

Több népszerű termék is kisebb kiszerelésben kapható mostantól, ami vélhetően rejtett infláció, ugyanis az áruk valószínűleg nem csökkent.

Az úgynevezett zsugorinfláció az, amikor egy termék ára ugyan nem növekedett, de a kiszerelése kisebb lett. Azaz ugyanannyiért kevesebbet kapunk.

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) listázza azokat a termékeket, amelyek méretében csökkenés tapasztalható. A legfrissebb felsorolásban több népszerű termék is szerepel, így például

a Lipton filteres teákat már nem 25-ös, hanem csak 20-as csomagokban árulják.

Bár egyelőre csak a Lipton Green Natur és Citrus ízesítésű teák méretét csökkentették 20 százalékkal, vélhetően idővel a márka többi terméke is „felzárkózik”.

Sokan szeretik a Bio háztartási kekszet: ebből mostantól 200 helyett csak 150 grammos csomagolással vásárolhatunk.

Az elmúlt hónapok „nyertese” ugyanakkor a Kinley, ugyanis a Coca-Cola kft-hez tartozó üdítőitalok mérete ezentúl

1,5 liter helyett csak 1 liter lesz.

(nebih.gov.hu nyomán)

Valódi Hírek