A balatoni vasútállomások felújítására a költségvetés felét különítette el Orbán Viktor kormánya – jelezte Arató Gergely.
Mire kell Orbánéknak 18 ezer milliárd forint?
Egészen különös információkra talált rá Arató Gergely. A Demokratikus Koalíció frakcióvezető-helyettese arról tájékoztatott szombaton, hogy a kormány fejlesztési terveiben észrevette, hogy 28 balatoni vasútállomás felújítására
18 ezer milliárd forintot irányoz elő a kormány, ami az éves költségvetés felét tenné ki
– hívta fel a figyelmet a politikus Facebook-oldalán.
Arató Gergely bejegyzését alább közöljük:
„⁉️Az éves költségvetés fele 28 balatoni vasútállomásra?
🚉 Miután botrány lett belőle, hogy a kormány fejlesztési terveiből kimaradt a vasút korszerűsítése, most hirtelen »megtalálták« a vasúti fejlesztések listáját. Nem sikerült túl jól.
🏤A gondos előkészítést dicséri például az, hogy a 28 balatoni vasútállomás felújítására 18 ezer milliárd forintot irányoznak elő,
ami irdatlan pénz, az idei költségvetés teljes összegének több, mint fele.
Ennyire még Mészáros Lőrinc sem dolgozik drágán. Azt már nem is említem, hogy az északi parti állomások nem a 30-as, hanem a 29-es, vagy a 28-as vonalon vannak.
És a slusszpoén:
az észak- és dél- balatoni vasútállomások megújítása egyszer már szerepel a lista elején is. Ezek vajon ugyanazok a munkák, vagy ez valami más? Ki tudja… Hasonlóan megkapó zavart sikerült például előállítani az amúgy szükséges Népliget megálló kapcsán, ahol egy »új üllői tengelyen megvalósuló biciklis gyalogos tengelyről írnak« (valószínűleg az Üllői út melletti tengelyre gondolhatott a költő), és még folytathatnám.
🤔 Mi történt?
Valószínűleg az, hogy gyorsan össze akartak kalapálni valamit, amiből úgy tűnik, hogy van valamilyen elképzelés a vasút fejlesztésére, csak a nagy kapkodásban ez így sikerül – ami igazán jól jelzi a Lázár-minisztérium hozzáállását a közlekedéshez: »a duma minden, a valóság semmi«, ez a mottójuk.
🚅 A javaslatcsomag amúgy rokonszenves álomgyűjtemény. Sok pozitív elem van benne, például az említett Népliget állomás, a HÉV-felújítások, a balatoni állomások és még folytathatnám, bár nekem külön szomorúság, hogy Kőbánya-Kispest állomás, és a lajosmizsei 142 vasútvonal felújítása még az álmok között sem szerepel.
Az is jó hír, hogy
a DK korábbi javaslatai nyomán bekerült a járműbeszerzések közé 54 új HÉV szerelvény,
bár itt meg az furcsa, hogy úgy tesznek a szerzők, mintha a járműbérlés ingyen lenne. Vannak a listában nagyívű, valóban ezermilliárdos tervek is, mint a V0-ás Budapestet elkerülő vasútvonal, (ami nélkül a Budapest–Belgrád vasutat el sem lett volna szabad kezdeni), vagy a Budapest–Varsó és a Budapest Kolozsvár nagy sebességű vasút.
Csak éppen
egy szó sincs arról, hogy honnan és mikor lesznek meg ezek az ezermilliárdok, vagy akár a kisebb tételek fedezete.
‼ Ez így minden, csak nem vasútfeljesztési koncepció, vagy vasúti beruházási terv. Határidők és források nélkül annyit sem ér, mint mint a belerakott munka értéke. Komoly szakmai és tervező munkára, a hazai és uniós források összehangolására, meg főleg valódi kormányzati szándékra és a mindent átszövő kormányzati korrupció felszámolására lenne szükség.
Érdemi uniós forrás addig nem lesz, amíg a kormány nem hajlandó lépni a jogállamiság érdekében – ezért adott be a DK antikorrupciós törvényjavaslatot, amit tárgyalni sem hajlandóak. De ez már egy másik történet.”
(Arató Gergely/Facebook)