Az Európai Bizottság megelégelte a tech-cégek befolyását.
Az Európai Bizottság szerdán tájékoztatást kért a YouTube-tól, a Snapchattől és a TikToktól, hogy algoritmusaik milyen elgondolások szerint ajánlanak tartalmakat a felhasználóknak.
A bizottság abban szeretne tisztán látni, hogy a paraméterek, amelyeket az algoritmusok használnak, milyen módon és milyen mértékben lehetnek képesek befolyásolni például az amerikai választásokat. Illetve arra is kíváncsiak, milyen hatással lehetnek az emberek mentális egészségére és a kiskorúak biztonságára.
A Digitális Szolgáltatásokról Szóló Törvény alá tartozó vizsgálódás
„a platformok azon intézkedéseire is vonatkoznak, amelyek az algoritmusok illegális tartalmak terjesztésére gyakorolt lehetséges hatását mérséklik, például az illegális kábítószerek és a gyűlöletbeszéd népszerűsítését”
– olvasható az Európai Bizottság nyilatkozatában.
A bizottság közölte, hogy további információkat kért a TikToktól is. Azokra az intézkedésekre kíváncsi az EU, amelyeket a cég annak érdekében vezetett be, hogy megakadályozza az amerikai választások befolyásolását.
A tech-cégeknek november 15-ig kell közölniük a bekért információkat – közölte az EU. Ezek után a bizottság dönt majd a további lépésekről; ezek pénzbírságot is jelenthetnek a szabálysértőknek. Az unió már korábban eljárást indított a tech-óriások ellen, amellyel azt akarja elérni, hogy ezek tegyenek többet a platformjaikon megjelenő illegális, illetve „káros” tartalmak ellen. Az eljárás érinti többek között a Meta-t, a Facebook és Instagram tulajdonosát, illetve a TikTokot is. Arról azonban továbbra is folyik a vita, hogy cenzúrakérdésekben meddig mehet el az unió.