Kiderült Lázár János lépése: Súlyos tízmilliárdokat vesznek ki a zsebünkből csütörtökre virradólag

Lázár János bejelentette: a magyar államé a GYSEV kétharmada.

Lezárult az osztrák Strabag tulajdonrészének felvásárlása, csütörtöktől a magyar állam a GYSEV kétharmados többségi tulajdonosa – derül ki Lázár János építési és közlekedési miniszter szerdai Facebook-posztjából.

A magyar állam kifizette a vételárat

A miniszter azt írta, hogy

az állam kifizette a vételárat és az utolsó jogi akadály is elhárult a felvásárlás elől.

Lázár János már tavaly ősszel megpendítette, hogy az osztrák Strabagnak a GYSEV-ben lévő tulajdonrészére ajánlatot tett a magyar kormány. Akkor még az osztrák állam 20 százalékos tulajdonrészére „pályázott”, de a jelek szerint megelégedtek a Strabag kivásárlásával.

A miniszter szeptember 12-én, csütörtökön jelentette be, hogy a Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút Zrt.-ben (GYSEV) többségi tulajdonrészhez juthat az állam. Az osztrák versenyhatóság is engedélyt adott ugyanis az ügylethez – tudatta a miniszter közösségi oldalán.

A cégnek három tulajdonosa van:

  • a magyar állam,
  • az osztrák állam,
  • valamint a Strabag.

Mint ismert, a többségi tulajdon eddig is a magyar állam birtokában volt, azonban Lázár János többször felhívta a figyelmet arra, hogy az osztrák vétójog él a tulajdonrész miatt.

A miniszter a jelek szerint elégedett a mostani lehetőséggel. Kérdés, hogy az utasok is elégedettek lesznek-e. Arról sem szól egyelőre a fáma, hogy

mennyibe kerül majd az adófizetőknek mindez.

Akármennyibe is került, rendezték a számlát

Lázár János Facebook-bejegyzését változtatás nélkül közöljük alább.

„Feladat teljesítve: előny a magyaroknál!

Mostantól miénk a döntő szó a GYSEV-ben. Néhány napja az utolsó jogi akadály is elhárult azelől, hogy a magyar állam megvásárolja az osztrák Strabag tulajdonrészét a Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút Zrt-ben, vagyis a GySEV-ben.

A magyar állam kifizette a részvények vételárát, így holnaptól nemcsak a többség lesz a magyaroké, hanem az irányítás is.

Mert a többség eddig is a miénk volt, csak épp a szocialista kormányok rossz megállapodása miatt a döntő szó eddig az osztrákoknál volt. Mi fizettünk, ők diktáltak.

Ennek mostantól vége!

A kormánytól kapott feladat végrehajtása küzdelmes folyamat volt, ráadásul baráti tűztől sem mentes, hiszen nemcsak osztrák, hanem hazai oldalról is kaptam, kaptunk támadásokat miatta.

De megcsináltuk, Magyarország megcsinálta!

Győztünk, és ezzel a győzelemmel minden magyar utas nyer, hiszen például a közös vállalat járműbeszerzései mostantól a magyarországi járműhiányt is közvetlenebb módon enyhíthetik.

Fontos, hogy a GYSEV továbbra is közös cég marad, megőrizve annak 150 éves történelmi múltját, hagyományait. Kisebbségi tulajdonosként ezentúl is partnerünk lesz az osztrák állam.

Amit személyesen is fontosnak tartok, mert a célunk az, hogy a GYSEV regionálisan is jelentős szereplővé nőhesse ki magát. Amelynek nemcsak a magyarok és az osztrákok, de a közép-európai térség polgárai is haszonélvezői lesznek.

A nótát azonban mindig annak kell rendelnie, aki a számlát fizeti. Ez pedig Magyarország, és erről mától papírunk is van.”

(Lázár János / Facebook)