Déri Tibor szerint Vitézy a múltban él, nem a jelenben.
Éles kritikával illette Vitézy Dávidot a Lánchíd megnyitásával kapcsolatos vitában a Demokratikus Koalíció fővárosi képviselője, Déri Tibor. A DK leköszönő újpesti polgármestere, újraválasztott fővárosi közgyűlési képviselője szerint Vitézy kritikája okafogyott, mert jelenleg 2024-et írunk, nem pedig 2013-at. Korábban ugyanis más volt a közlekedési helyzet, mint manapság.
Az áradás miatt lezárt rakpartot ideiglenesen más útvonallal kell pótolni
Déri Tibor Facebook-bejegyzését változtatás nélkül közöljük alább:
„Érdekes visszaolvasni Vitézy Dávid úr visszaemlékezését a 2013-as árvízi helyzetről és az akkor alkalmazott közlekedési intézkedésekről. Való igaz, hogy az akkori helyzetben a tömegközlekedés megerősítése és a buszsávok kijelölése szerepet játszott, de az évek során Budapest közlekedése megváltozott, és az autósok száma jelentősen megnőtt.
Mindezt figyelmen kívül hagyni, és azt mondani, hogy ne változtassunk semmin, hiszen »akkor is így csináltuk«, elég
leegyszerűsítő megközelítés.
Vitézy úr több buszsávot szeretne kijelölni, ahelyett, hogy új megoldásokat keresnénk. De vajon tényleg ez a megoldás? Még több buszsáv az autósok kárára, miközben a rakpartok lezárása miatt már most is hatalmas dugók alakultak ki? Tényleg az a terv, hogy semmin sem változtatunk, és még több áldozatot követelünk az autósoktól?
A Lánchíd ideiglenes megnyitása – legalább a rakpartok lezárásának idejére –
nem egy »lájkgyűjtő ötlet«.
Ez egy logikus lépés lenne a város közlekedési terhelésének enyhítésére. Jelenleg a hídon csak a tömegközlekedés és a taxik haladhatnak át, miközben az autósok órákig ülnek a dugóban.
Ha megnyitnánk a Lánchidat a személyautók számára, az nemcsak a belvárosi közlekedést könnyítené meg, hanem a város más részeinek forgalmát is csökkentené.
Vitézy úr azt mondja, hogy ez lassítaná a buszokat, amelyek most zavartalanul közlekednek a hídon. Valóban, a buszok sebessége talán csökkenhetne valamelyest, de ez egy elfogadható kompromisszum lenne
a városi közlekedési rendszer egészének javítása érdekében.
A rakpart lezárása miatt az autósok alternatívák nélkül maradtak, és a város forgalma teljesen felborult. Ha megnyitnánk a Lánchidat, az segítene helyreállítani az egyensúlyt, és minden közlekedési mód részt vehetne a tehermentesítésben.
Budapest közlekedési problémái nem oldhatók meg azzal, hogy mindent változatlanul hagyunk. A városnak mind az autósok, mind a tömegközlekedést használók érdekeit figyelembe kell vennie. A Lánchíd ideiglenes megnyitása most
a városi közlekedés szempontjából elengedhetetlen lépés lenne,
nem pedig pusztán »ötletelés«.”
(Déri Tibor/Facebook)