Hatalmas blama.
A BMW-nek több mint két évébe telt, mire felfedezte a fékrendszer hibájának súlyosságát, aminek kijavítása várhatóan közel egymilliárd eurójába kerül majd a cégnek.
Állítólag Magyarországon készülte az alkatrészek
A Bloomberg forrásai arról beszéltek, hogy a fékrendszereket gyártó Continental
az autókban jelentkező hibát egy magyarországi üzemig vezeti vissza.
Az ügyfelek és a kereskedők 2022 júniusában kezdtek panaszkodni a német autógyártónak a hibás fékekre. A BMW azonban csak 2024 augusztusában döbbent rá, hogy akár 1,5 millió autóban is lehet hibás, a Continental autóalkatrész-gyártó által szállított, könnyebb és hatékonyabb rendszerként reklámozott alkatrész.
Tavaly indítottak vizsgálatot
A patinás német autógyár 2023 októberében átfogó vizsgálatot indított a fékrendszerrel kapcsolatban. Az első, mintegy 80 ezer járművet érintő visszahívást idén februárban indították az Egyesült Államokban. A problémáról azonban gyorsan kiderült, hogy ennél jóval több autót érint.
A hibás fékrendszerbe került alkatrész a Continental autóipari egységének egyik alapterméke. A portál úgy tudja:
a Continental szerint a hibás alkatrészt Magyarországon gyártották.
A fékek áramköri lapjait gyártó munkások ugyanis nem gondoskodtak a kellően tiszta környezetről. Ezért az alkatrészeken foltok vagy por maradt, ami akadályozta a rendszer teljesítményét – nyilatkozták a nevük elhallgatását kérő források.
A BMW szóvivője azt mondta, hogy időbe telt felmérni a visszahívás mértékét és pénzügyi hatását. Hozzátette azt is, hogy az autógyártónak több piac tisztviselőivel kellett megvitatnia az ügyet. Majd fel kellett mérnie, hogy a javítások mennyibe kerülnek.
(Kiemelt képünk illusztráció)