Mátészalka egyik vasútvonalán nagyobb a baj, mint gondoltuk.
A Mátészalka–Debrecen vonalon csigalassúsággal közlekednek a vonatok, ám emögött súlyos hibák húzódnak meg: úgy tűnik, balesetveszélyes a pályaszakasz. Hadházy Ákos független parlamenti képviselő kérdésekkel fordult a Lázár János alá tartozó MÁV-hoz, a mérések adatait azonban nem akarják kiadni.
Súlyos balesetet kockáztat a MÁV: Mátészalka felé nincs túl jó állapotban a vasútvonal pályája
Hadházy Ákos Facebook-bejegyzését változtatás nélkül közöljük alább:
„A mátészalkaiak helyében aggódnék amiatt, hogy a MÁV nem hajlandó kiadni a debreceni vasútvonal pályáját ellenőrző mérővonat legutóbbi mérésének eredményeit. Több olyan információt kaptam, hogy a már most is csigalassú vonalon további súlyos hibákat találhattak.
Ezek újabb sebességkorlátozást indokolnának, de mivel a már most is lassú vonal politikailag is kezd kellemetlenné válni, így inkább kockáztatnak egy balesetet, mint hogy tovább csökkentsék a sebességet.
Ennek szerettek volna utánajárni helyi civilek, de közérdekű adatigénylésüket többek között ugyanazzal a röhejes »indoklással« utasította el a Lázárvasutak, mint amikor én kértem betekintést a kelebiai »szupervasút« terveibe.
Valami nem stimmel
– »A MÁV Zrt. álláspontja szerint a kért adatok pályaszakaszokra vonatkozó diagnosztikai adatok kiadása a MÁV Zrt. feladat- és hatáskörének illetéktelen külső befolyástól mentes ellátását, így különösen a pályaműködtetéssel kapcsolatos álláspontjának a döntések előkészítése során történő szabad kifejtését veszélyeztetné.« (Ezt egyszerűen továbbra sem értem.)
– »A megismerni kívánt adatokból laikus személyek helytelen következtetéseket vonhatnának le, mely következtetések szélesebb körben való közzététele esetén megalapozatlan híreszteléseket láthatnának napvilágot. Ezek kedvezőtlenül befolyásolhatnák a MÁV Zrt. megítélését, és kollégáik munkáját.« (Jaj…)
– »Az adatok kiadása a vasúti pályahálózat működtető által meghatározott közlekedési és biztonsági feltételek biztosíthatóságát veszélyeztethetné. Mindezeken túlmenően az egyes pályaszakaszokon a vasúti pályát érintő illetéktelen, külső beavatkozásokhoz információt szolgáltatva a vasúti közlekedés biztonsági kockázatait növelhetné.«
Ez még az állami hatóságnak is sok(k) volt
(Idézem a Mátészalkaleaks kommentjét : »Értsd jól: ha megtudja a 82 éves Zajtán élő Józsi bácsi, hogy a lakókörnyezetében hol a leggyengébb a vasúti pálya, meg van rá az esély, hogy veszi a szerszámait, és kárt tesz az amúgy is kritikán aluli állapotban lévő vasúti pályában, hogy üzemzavart okozzon.«)
Ez már a fideszes »adatvédelmi hatóságnak« is sok volt és a NAIH utasította is a MÁV-ot, hogy adja ki az adatokat. A Lázárvasút azonban ezt továbbra is megtagadta, ezért a civilek bírósághoz fordultak. Az eredményre különösen oda fogok figyelni, mert ha az eltitkolt pályahibákról szóló jelentések valósak, az még orbáni mércével is szintlépés az aljasságban és felelőtlenségben.
További részletek a mátészalkai pályahibák törvénytelen titkolásáról >>ITT<<.
A kelebiai vonal terveinek pofátlan titkolásáról >>ITT<<.”
(Hadházy Ákos/Facebook)