Most érkezett: A GVH újabb eljárást indított a Wizz Airrel szemben

A GVH épp a napokban zárta le legutóbbi eljárását a Wizz Airrel szemben.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt versenyfelügyleti eljárást indított a Wizz Air Hungary Zrt-vel (Wizz Air) szemben. Erről a GVH tájékoztatta kedden az MTI-t.

A közlemény szerint a GVH a cég foglalási rendszerének szakmai gondosság követelményét sértő működését, valamint a szolgáltatási díjakkal kapcsolatosan lényeges információk elhallgatását gyanítja.

A közleményben felidézték, hogy a Gazdasági Versenyhivatal 2024. augusztus 3-án zárta le legutóbbi eljárását a Wizz Airrel szemben. A vállalkozás elhallgatta, hogy egyes csomagjainak részét képező „többletszolgáltatásokat” külön-külön is megvásárolhatják a fogyasztók. Emellett pedig a szakmai gondosság követelményét sértő kereskedelmi kommunikációt folytatott az automatikus utasfelvételi szolgáltatás lényeges jellemzőiről.

A GVH eljáró versenytanácsa a fenti jogsértések miatt

több mint 307 millió forintra bírságolta a céget.

Kapcsolódó: Megszületett a döntés: Gigabírságot kapott a fapados légitársaság

A GVH most is vizsgálódik a Wizz Air kapcsán

A versenyhatóságnak ugyanakkor jelenleg is zajlik egy vizsgálata a Wizz Airrel szemben. A cég feltételezhetően fontos információkat hallgatott el az utasok elől.

A GVH most újabb versenyfelügyeleti eljárást indított, mivel gyanúja szerint a Wizz Air valószínűsíthetően nem tesz eleget a szakmai gondosság követelményének, mivel foglalási rendszere nem biztosítja a kiszámíthatóság, és a megbízhatóság érvényesülését a szolgáltatási díjairól szóló tájékoztatási gyakorlatában. A különböző eszközökön – például két mobilon vagy mobilon és asztali számítógépen – elérhető azonos szolgáltatások díjai ugyanis egyes esetekben eltérőek lehetnek – áll a közleményben.

Hozzátették, a társaság mindemellett a honlapján és az applikációjában feltüntetett szolgáltatási díjakkal kapcsolatban feltételezhetően elhallgatja a fogyasztók elől azt a lényeges körülményt, hogy a megjelenített díjakon nem fogja tudni biztosítani a szolgáltatást a foglalási folyamat egésze alatt.

A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására, és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam 3 hónap. Ez indokolt esetben 2 alkalommal, egyenként legfeljebb 2 hónappal meghosszabbítható – hívták fel a figyelmet.

A Gazdasági Versenyhivatal az utóbbi években kiemelt figyelemmel kísérte a légiközlekedés hazai piacát. A nemzeti versenyhatóság 2022 októberében átfogó gyorselemzés (sweep) keretében vizsgálta a Magyarországon elérhető légitársaságok – ideértve a fapados/diszkont szolgáltatókat – honlapjait, illetve a Magyarországon népszerű jegyár-összehasonlító weboldalakat. Azt vették górcső alá, hogy azok alkalmaznak-e úgynevezett sötét mintázatokat a jegyeladási és reklámgyakorlatuk során – részletezte a GVH.

Az elmúlt időszakban növekvő számú panasz és bejelentés érkezett a GVH-hoz a légitársaságok gyakorlatait illetően. A megszaporodott fogyasztói jelzésekre, illetve a légiforgalmi piac működési problémáival kapcsolatos piaci anomáliákra tekintettel Rigó Csaba Balázs, a GVH elnöke hatáskörével élve figyelemfelhívást küldött több, a magyar piacon tevékenységet folytató légitársaság vezetőjének is – tájékoztatott a versenyhivatal.

(Kiemelt képünk illusztráció)

Valódi Hírek