A Booking perkálhat.
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a Booking – állapította meg a napokban lezárult utóvizsgálatában a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).
Hétfői közleményük szerint az egyik legnagyobb, globális online szálláshelyfoglalási platformot működtető vállalkozás továbbra is alkalmazta jogsértő kommunikációs gyakorlatát. Emellett a fogyasztókat pszichésen befolyásolta.
A hatóság a feltárt jogsértések miatt 382,5 millió forintra bírságolta a Bookingot.
Ez minden idők legmagasabb utóvizsgálatban kiszabott GVH-bírsága
– jegyezték meg.
A részletezés szerint a nemzeti versenyhatóság még 2018-ban indított versenyfelügyeleti eljárást a Booking.com B.V-vel szemben. A Gazdasági Versenyhivatal az eljárás során feltárta, hogy a vállalkozás több ponton is tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott.
A reklámjaikban például hangsúlyozták a szálláshelyek „ingyenes lemondhatóságát”, ám a fogyasztók a lehetőséget számos szálláshely esetében csak időben korlátozottan vehették igénybe. Emellett magasabb árat is kellett fizetni, mint ugyanazért a szállásért „ingyenes lemondás” nélkül.
A Booking a GVH tájékoztatása szerint „sürgető jellegű tájékoztatásokat tett közzé”. Ezek azt a látszatot keltették a fogyasztók számára, hogy az általuk is keresett szálláshely nagy népszerűségnek örvend, korlátozottan elérhető. A módszer pszichés nyomásgyakorlásra alkalmas – mutatott rá a hivatal a közleményében.
Hozzátették, a vállalkozás mindemellett „nem a szakmai gondosság követelményének megfelelően járt el a SZÉP-kártyás fizetési opcióval kapcsolatos lehetőségek megjelenítése során”.
A cég 2020 tavaszán 2,5 milliárd forintos bírságot kapott a GVH Versenytanácsától. Arra kötelezték a Bookingot, hogy a jogsértőnek ítélt magatartást szüntesse be, az előírt kötelezettségeit teljesítse. Ez utóbbi nem történt meg maradéktalanul, így most rekord mértékű bírsággal kell megbirkóznia a vállalkozásnak.
(Kiemelt képünk illusztráció)