Az útdíjfizetés és a pótdíjak rendszere is átalakul.
Az Orbán-kormány 4,78 milliárd forintot vár attól a rendeletmódosítástól, amely szerint átalakítanák a használati díjas útdíjrendszerhez tartozó pótdíjfizetési kötelezettségeket – írta meg a portfolio.hu.
Teljesen átalakítják az útdíjakat
Egyes esetekben 155 százalék lenne az emelt pótdíj az eredetihez képest.
A kormány új tervezete szerint jelentősen átalakul az e-matrica, azaz az idő alapú, használati díjas útdíjrendszer pótdíjfizetési szisztémája.
Az új rendelkezések értelmében, ha valaki nem fizeti ki időben a használati díjat, akkor pótdíjat kell fizetnie. Ennek összege az eredeti használati díj 45 százaléka – ha az illető időben kifizeti a kiszabott büntetést.
A pótdíjak az egekbe szöknek
Azonban, ha a vezető elfelejti a megadott határidőn belül rendezni a tartozását, akkor emelt pótdíjat kell fizetni. Az emelt pótdíj az eredeti összeg 155 százaléka.
A tervezetben az is szerepel, hogy pótdíjkülönbözet kifizetésére kötelezhetik azokat az autótulajdonosokat is, akikről egy ellenőrzés alkalmával kiderül, hogy
„a rendelet szerint irányadó díjkategóriához képest alacsonyabb árú díjkategóriába tartozó jogosultsággal rendelkeznek”.
Az ügyintézés során a pótdíj és a pótdíjkülönbözet mértéke a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) honlapján lesz elérhető.
Az e-matricákról szóló tervezet mellett a kormány honlapján megjelent egy másik rendelettervezet is. A dokumentum szerint
módosítani akarják az útdíjköteles útszakaszok határait, illetve újakkal bővül a fizetős utak listája.
A portál azonban hangsúlyozta, hogy a több mint 2600 tételből álló listából nehéz kihámozni, hogy pontosan az ország mely részei válnak szintén fizetőssé.