Talán nem meglepő, hogy a vadászati világkiállítás céljából létrehozott cég veszteséges.
Még mindig működik az a cég, amelyet még 2021-ben hoztak létre a budapesti vadászati világkiállításra. Tavaly 17 embert foglalkoztatott, személyi jellegű kiadásokra 355 millió forintot fordított Semjén Zsolt szerelemprojektjére – írta meg az rtl.hu.
A vadászati világkiállítás évekkel ezelőtt lezajlott
Az Egy a Természettel Nonprofit Kft. tevékenysége tavaly kimerült abban, hogy kiadott két könyvet. Azóta „őrzik” a kiállításra készült eszközöket, amivel jelentős, 749,4 milliós veszteséget könyveltek el. Ez azonban nem akadályozta meg a céget abban, hogy
több száz milliós megbízást is adjon idén a kormány kedvenc kommunikációs és rendezvényszervezőjének.
A cég a veszteség ellenére nem csökkenti a költéseit: februárban nettó 250 millió forintos keretszerződést kötött Balásy Gyula cégeivel, a New Land Media Kft.-vel és a Lounge Design Kft.-vel. Balásy cégei gyártási és rendezvényszervezési feladatokat végeznek majd, egyelőre nem világos milyen céllal.
Az Egy a Természettel Nonprofit Kft.-nél már az mérleg készítésekor úgy látták:
szükséges lesz újabb állami támogatás.
Öntötték a pénzt a világkiállításba
Beszámoltunk arról, hogy 2021 májusában 500 millió forintos keretmegállapodást írt alá a rendezvény kommunikációs feladatainak elvégzéséről a plakátkampányokról is ismert Balásy Gyula cége.
A rendezvény kommunikációjára már 2021 előtt is horribilis összegeket költött a kormány:
- 2019-ben már megbízták Balásy cégeit előkészítő kommunikációs feladatokkal egymilliárd forint értékben,
- 2020 őszén ismét hozzávágtak egy egymilliárdos keretmegbízást a Balásy-cégekhez az előkészítéshez és megvalósításhoz kapcsolódó kommunikációs feladatokra.
Csak a kommunikációs költségek tehát, ha az állam az opciós összegeket is igénybe veszi, 2,5 milliárd forintra rúgtak 2021-ben. És bár
a világkiállítás már rég lehúzta a rolót, a költekezés nem áll meg.