Hogyan segít a CRM rendszer a hibrid munkavégzésben?

Hazánkban a COVID-járvány előtt elenyésző volt azoknak a száma, akik home office-ban dolgoztak, a többség pedig a hibrid munkavégzésről még csak nem is hallott.

Nos, ha úgy tetszik, a pandémiának “köszönhetjük,” hogy ezek a megoldások szélesebb körben elterjedtek, és ma már Magyarországon a munkavállalók körülbelül 7-8%-a dolgozik részben vagy teljesen otthonról.

Ehhez viszont a cégeknek természetesen meg kell teremtenie a megfelelő kereteket, hisz az belátható, hogy a kollégák közti kommunikáció meglehetősen nehézkes kizárólag e-mailek, Slack üzenetek vagy telefonhívások módján. A MiniCRM felhőalapú rendszerével viszont akkor is gördülékenyen zajlik a munka, ha a kollégák nincsenek fizikailag egy helyen.

Bárhonnan elérhető

Ha a céged lehetőséget ad a munkavállalóknak arra, hogy a hét bizonyos napjain otthonról dolgozzanak, akkor gondoskodnod kell arról, hogy a vállalati rendszert ne csak az irodai gépekről, a céges hálózaton keresztül lehessen elérni, hanem lényegében bárhonnan, bármilyen eszközről.

A MiniCRM esetében ez egyáltalán nem jelent problémát, hisz ahogy említettük, ez egy felhőalapú, tehát teljesen online szoftver. A kollégáknak semmit sem kell telepíteniük a gépükre, hiszen a böngészőből érhetik el a felületet (okostelefonra viszont van már külön alkalmazásuk, ezt érdemes letöltenie annak, aki a mobiljáról is hozzá akar férni a rendszerhez).

Ezáltal az otthoni eszközeikről is ugyanúgy tudnak dolgozni, és minden adathoz hozzáférnek, amire csak szükség van a munkához.

Mindenki tudja a feladatát

A MiniCRM-be belépve a Mai napom nézet fogadja a felhasználókat, ahol a rendszer kilistázza az aznapi teendőket. Ezek egy részét a program a különféle automatizmusok alapján magától generálja, de a kollégák vehetnek fel saját maguknak, illetve adhatnak egymásnak is feladatokat.

Hogy ez miért előnyös? Mert így nem kell minden reggel eligazítást tartani az irodában, hanem a munkatársak akkor is tudni fogják az aznapi teendőiket, ha épp otthonról dolgoznak. Az egyes taskokhoz ráadásul külön határidő is rendelhető, így lehet priorizálni a feladatokat, és a kevésbé sürgőseket elhalasztani.

Hatékony kommunikáció

Ha a munkatársak nem állandó jelleggel dolgoznak egy légtérben, az kommunikációs nehézségekhez vezethet. Például hogyan jelzed az ügyfélkapcsolatokért felelős kollégának, hogy hívja fel az egyik ügyfelet, és kérdezze meg, mikor rendezik a lejárt határidejű számlájukat, ha ő épp nincs ma benn az irodában?

Küldhetsz neki e-mailt, vagy felhívhatod telefonon, de ebben az esetben meg kell nevezned, hogy pontosan melyik ügyfél mikori számlájáról van szó, nehogy véletlenül rossz partnernél kérdezzen rá.

Ennél sokkal egyszerűbb és hatékonyabb, ha kikeresed az illető CRM-es adatlapját, és adsz egy taskot a kollégádnak, annyi szöveggel, hogy érdeklődje meg, mikor tudnak fizetni. Minden más információ ott lesz előtte a rendszerben, és a task átadásával vissza is tud neked jelezni, hogy mit beszéltek meg az ügyféllel.