Milliárdokért építették, de már használhatatlan.
Akkora repedések jelentek meg a két éve átadott M30-as autópályán, hogy több hónapra le kellett zárnia az üzemeltetőnek. Szikszó térségében, 38-as kilométerénél a több helyen is elmozdult a pálya szerkezete.
A balesetveszély elhárítása érdekében az üzemeltető Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) úgy döntött, hogy
a pályát mindkét irányban, teljes szélességében lezárja.
A 33-as jelű Miskolc-észak és a 40-es jelű Szikszó-csomópont között február 17-től augusztus 17-ig nem közlekedhetnek az autósok.
Kapcsolódó: Jön a teljes lezárás: Veszélyessé vált a két éve átadott M30-as autópálya
„Egy 100-150 méter széles részen van megsüllyedve a pálya, ami a szerkezetének az elmozdulásából adódik. Ez utóbbi pedig 10-12 méter földalap”
– mondta el Szimicsku László, az MKIF kommunikációs igazgatója a vg.hu-nak.
Az M30-as autópályát 2021 októberében adták át a forgalomnak.
A beruházás 2018 márciusában indult, összköltsége 200 milliárd forintot tett ki.
Ezzel az előző uniós ciklus egyik legnagyobb összegű projektje volt.
Az érintett szakaszt a Strabag Építő Kft. építette, a céget a magyar állam már fel is szólította, hogy végezze el a helyreállítást.
Az alábbi videón jól látszanak a hatalmas repedések:
(vg.hu nyomán)