Erre figyelj oda!
A nyugdíjjogosultság és a nyugdíjösszege a szolgálati időtől, valamint a nyugdíj alapjául szolgáló keresettől függ, ezeket azonban dokumentumokkal kell igazolnunk a nyugdíjba vonuláskor.
A nyugdíj megállapításához előírják, hogy a foglalkoztatóknak milyen dokumentumokat meddig kell megőrizniük.
Ilyenek például a biztosított vagy volt biztosított biztosítási jogviszonyával – például munkaviszonyával – összefüggő, a szolgálati időről, illetve a keresetről, jövedelemről tájékoztató iratok.
A munkáltatónknak ezeket a megadott időpontig, azaz az irányadó öregségi nyugdíjkorhatár betöltését követő 5 évig kell őriznie. A nyugdíjkorhatár jelenleg (az 1957-től születetteknél) a betöltött 65. életév.
Ha egy cég megszűnik, akkor a jogutódja köteles az iratokról gondoskodni. Amennyiben nincs jogutód, a megőrzendő dokumentumok fellelhetősége érdekében köteles bejelenteni a székhelye, telephelye szerint illetékes nyugdíjbiztosítási igazgatási szervnek, hogy hol őrzi azokat.
2024 januárjában újabb dokumentummal bővült a lista:
innentől a foglalkoztatási igazolásokat is meg kell őrizni.
A foglalkoztatási igazolás egy új nyomtatvány, amelyet 2024. január 1-jétől a munkaviszony megszűnésekor a munkaadó állít ki. Ez egyetlen nyomtatványba foglalja össze a korábbi, a kilépéskor kiadandó igazolásokat.
(via 24.hu)
(Kiemelt képünk illusztráció)