Nagyon úgy néz ki, hogy Lázár János 156 év után beszántja a MÁV-ot

Váratlanul jött a brutális bejelentés.

A MÁV a jelenlegi formájában nem tud tovább működni

– mindezt Kikina Artúr, az államvasút pályaműködtetési és beruházási vezérigazgató-helyettese beszélt egy szakmai konferencián szerdán. Elmondta: a jelenlegi struktúra helyét ősztől egy holding veheti át, amelynek egy szolgáltatási, illetve egy pályaüzemeltetési ága lesz.

Az intézkedés akkor léphet életbe ősszel, ha a parlamenti többség megszavazza az új rendszert. A részletszabályok még nincsenek a parlament előtt, egyelőre csak tervek vannak, de az egyeztetések már zajlanak.

A Telex megkérdezte, mit jelent pontosan az átalakulás. A vasúti cég annyit árult el, hogy

„kiteljesítik” a MÁV–Volán-csoport integrációját (azaz egyesítését).

Az új struktúra létrejöttének egyik kulcsfigurája Kikina Artúr lehet, ő ugyanis január 15-én érkezett a MÁV vezérigazgató-helyettesi székébe – egyenesen a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztériumból.

Beszámoltunk róla, hogy komoly leszámolás zajlott az elmúlt hónapokban a MÁV-ban, miután az államvasút szakmai vezetése – köztük Virág István korábbi vezérigazgató-helyettes – kirúgásának belengetésével, majd nyugdíjazásával tetőzött. Csepreghy Nándor miniszterhelyettes ősszel azt mondta:

Voltak és vannak, akik ezt a gyorsítást akadályozták, lassították vagy egyenesen szabotálták (az átalakulást – a szerk.). És olyanok is, akik a munkájuk végzése helyett a vasúttal szembeni kampányhoz szállítottak anyagokat médiaszereplőknek, ellenzéki pártoknak.

Ezektől a kollégáktól most megválunk.”

Valódi Hírek