Váratlanul jött a brutális bejelentés.
A MÁV a jelenlegi formájában nem tud tovább működni
– mindezt Kikina Artúr, az államvasút pályaműködtetési és beruházási vezérigazgató-helyettese beszélt egy szakmai konferencián szerdán. Elmondta: a jelenlegi struktúra helyét ősztől egy holding veheti át, amelynek egy szolgáltatási, illetve egy pályaüzemeltetési ága lesz.
Az intézkedés akkor léphet életbe ősszel, ha a parlamenti többség megszavazza az új rendszert. A részletszabályok még nincsenek a parlament előtt, egyelőre csak tervek vannak, de az egyeztetések már zajlanak.
A Telex megkérdezte, mit jelent pontosan az átalakulás. A vasúti cég annyit árult el, hogy
„kiteljesítik” a MÁV–Volán-csoport integrációját (azaz egyesítését).
Az új struktúra létrejöttének egyik kulcsfigurája Kikina Artúr lehet, ő ugyanis január 15-én érkezett a MÁV vezérigazgató-helyettesi székébe – egyenesen a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztériumból.
Beszámoltunk róla, hogy komoly leszámolás zajlott az elmúlt hónapokban a MÁV-ban, miután az államvasút szakmai vezetése – köztük Virág István korábbi vezérigazgató-helyettes – kirúgásának belengetésével, majd nyugdíjazásával tetőzött. Csepreghy Nándor miniszterhelyettes ősszel azt mondta:
„Voltak és vannak, akik ezt a gyorsítást akadályozták, lassították vagy egyenesen szabotálták (az átalakulást – a szerk.). És olyanok is, akik a munkájuk végzése helyett a vasúttal szembeni kampányhoz szállítottak anyagokat médiaszereplőknek, ellenzéki pártoknak.
Ezektől a kollégáktól most megválunk.”