Itt vannak a részletek.
Törvényjavaslatot nyújtanak be „a környezetbarát, alternatív közlekedési módokhoz történő hozzáférés” támogatására – jelentette be Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára a parlamentben.
Az MTI közlése szerint a politikus elmondta: továbbfejlesztik a közösségi autóbérlő rendszerekre vonatkozó szabályozást. Javasolják
a parkolási szabályok, a kijelölt várakozási helyek szabályozásának módosítását,
továbbá a helyi lakosságnak kizárólagosan fenntartott parkolóhelyeknek és kedvezményeknek a közösségi autóbérlőkre történő kiterjesztését is.
Az új törvény az alábbiakról is rendelkezik:
- Mostantól a közösségi autóbérlő rendszer működtetőjének kötelezettsége lesz ellenőrizni
a szolgáltatást igénybe vevők személyes adatait (sic!) és vezetési jogosultságát.
- Biztosítanák a várakozási díj és pótdíjfizetési kötelezettség érvényesülését a külföldi forgalmi rendszámmal rendelkező járművek esetében is.
- Az autópályák, autóutak és főutak használatáért fizetendő, a megtett úttal arányos díjjal összefüggő módosítással a túlsúlyos, illetve túlméretes járművek adatainak „megjegyzési ideje” 70 napról két évre változik.
- Eddig a már meglévő, korábban létesített vasúti pályák esetében az üzemeltetéshez kapcsolódó ok miatt nem lehet ingatlant kisajátítani, holott a nemzeti vagyonról szóló törvény szerint ezen vasúti pályával érintett ingatlanoknak kizárólagos állami tulajdonban kellene lenniük. Az új törvény szerint ezen is változtatnának.