Mi lesz ebből? Az Orbán-kormány nagy tervétől újra felforrhat a talaj

Folytatódik a kínai térnyerés Magyarországon.

Két kínai elektromosautó-gyártó cégről, a BYD-ről és a Great Wall Motor-ról is az a hír terjed, hogy gyártóüzemet hoznának Magyarországra – írta meg a hvg.hu.

Bár az értesülések a BYD-ről szólnak, hivatalos bejelentés nem történt, így nem tudni pontosan, melyik cég jön. Csak az biztos, hogy mind a két nagyvállalat európai helyszínt keres, és

már meg is kezdődtek Szeged mellett a földkisajátítások, helyet biztosítva a kínaiak üzemének,

ehhez pedig nyilvánvalóan magyar kormányzati támogatás is kell.

A Great Wall Motor Kína legnagyobb várositerepjáró-gyártója, éves kibocsátása 1,2 millió autó, és többek közt vegyesvállalati együttműködésben az elektromos Miniket is ők gyártják. A cég a tisztán elektromos és plug-in (kívülről tölthető hibrid autók – a szerk.) eladásokban nyolcadik Kínában, de néhány saját márkájukkal jelen vannak európai országokban is.

Az Európai Unió ebben a hónapban kezdte meg a vizsgálatait annak eldöntésére, vessenek-e ki védővámokat, hogy megakadályozzák a kínai autók európai dömpingjét. A kínai gyártók a jelek szerint EU-n belüli helyi gyártással készülnek arra, hogy ezt megkerüljék, gondot okozva ezzel a helyi szereplők számára. Az UBS Bank tanulmánya szerint ugyanis

„szinte lehetetlen” lesz árban versenyezni az alsó kategóriákban a termékeikkel.

Valódi Hírek