Felmérés számolt be a lesújtó valóságról.
„Egy reprezentatív felmérés szerint a magyarok 19 százalékának már a legalapvetőbb szükségletek finanszírozása is gondot jelent, 28 százalék csak azt veszi meg, amit muszáj”
– derült ki a MediaMarkt és az Opinio Institute augusztusi közös reprezentatív felmérése alapján, amelyet a hvg.hu közölt. A felmérés megállapította:
„a válaszadók majdnem fele (46 százalék) szerint a pénzügyi helyzetük folyamatosan romlik,
ugyanakkor bíznak benne, hogy ez hamarosan helyreáll. 26 százalékuk stabilnak, míg 19 százalék kilátástalannak értékeli jelenlegi anyagi körülményeit”.
A jövővel kapcsolatban is borúlátóak vagyunk: az emberek 38 százalék úgy véli, hogy idén nem várható már javulás, 27 százalék szerint pedig jövőre sem. További 25 százalék kisebb erősödésre ugyan számít, de jelentős változásra még jövőre sem.
A legmegdöbbentőbb a vásárlási szokások változása:
10-ből 9 ember kevesebbet fogyaszt a magas infláció miatt,
csupán 7 százalék mondta azt, hogy ugyanannyit tud fogyasztani, mint a válság előtt.
A lap azt is kiemelte, hogy míg a magyarok negyede kevesebbszer is jár vásárolni, addig összesen 79 százalék vallott arról, hogy a magas infláció erősen befolyásolja a vásárlási szokásait.
A felmérés szerint a társadalom 31 százaléka nyilatkozta azt, hogy örül, ha a napi betevőjét meg tudja vásárolni.
„A férfiak az impulzusvásárlás mellett a hitelfelvételre is nyitottabbak, mint a nők, akik viszont szignifikánsan nagyobb arányban támaszkodnak családi és élettársi támogatásra pénzügyi tekintetben, mint az ellenkező nem”
– olvasható ki a kutatásból.