Kiderült: Ennyibe került az adófizetőknek Orbánék „Háborúpártiak”-kampánya, de van egy kis bökkenő

Az nem világos, honnan volt rá pénz.

A reklámköltéseket monitorozó Kantar Media adatai alapján mintegy 1,066 milliárd forintból hozta össze az ellenzéki politikusokat „háborúpártinak” bélyegző kampányát a Civil Összefogás Fórum (illetve a mögötte álló jogi személy, a CÖF–CÖKA) cége, a Kövess minket 2022 Kft. a nyáron – tudta meg a 24.hu.

A Kantar módszertana szerint összesítik, egy-egy hirdető reklámja mely médiafelületen és mikor jelent meg. Ezeknek a megjelenéseknek a listaáraival beszorozva kapják meg, hogy mekkora összeget is fordítottak a kampányra. Megjegyezték, mindez listaáras költés, vagyis az összeg a megvásárolt médiafelületek árlista szerinti értékét jelenti, így a nettó költés valószínűleg nem érte el az egymilliárd forintot, ám

több százmilliós vásárlásról lehetett szó.

A lap birtokában lévő adatok szerint a CÖF-fel egy címre bejegyzett Kövess minket 2022 Kft. négy részben vásárolt kampányokat a nyáron (a megadott összegek listaárak):

  • az Adboard Kft.-nél 130,2 millió forintért,
  • a Pannon Plakátnál 7,1 millióért,
  • a Publimontnál 408 millióért,
  • a Publimont City Lightnál 520,5 millióért.

Mindez összesen 2984 megjelenést tartalmazott:

1735 citylightot, illetve több mint 1200 óriásplakátot.

A citylight plakátok leginkább tömegközlekedési megállókban, bevásárlóközpontokban, benzinkutakon találhatók, olykor megvilágított, üvegekkel védett hirdetési felületek.

Mint ismert, a kampány kizárólag a „háborúpártiak” szóra épült, a plakátok aljára pedig azt írták:

„A baloldal belesodorna minket a háborúba.”

A hirdetéseken Dobrev Klára, a Demokratikus Koalíció árnyékkormányának vezetője, Márki-Zay Péter volt ellenzéki miniszterelnök-jelölt, hódmezővásárhelyi polgármester, Fekete-Győr András, a Momentum politikusa és Karácsony Gergely főpolgármester láthatók Gyurcsány Ferenc DK-elnökkel.

Egyébként a Kövess minket 2022 Kft.-t 2021-ben alapították, első évében

121 millió forint vesztesége volt, tavaly pedig 177 millió mínusz volt az adózott eredménye.

További érdekesség, hogy Hollik István, a kormánypárt kommunikációs igazgatója jelentette be korábban: „figyelemfelhívó” kampányt indítanak, ismertetve a baloldal „háborúpárti” álláspontját. A kampány mögött viszont hivatalosan nem Fidesz, hanem az említett CÖF-CÖKA sorakozott fel.

Kapcsolódó:

Hollik István bejelentette az Orbán-párt legújabb nagy dobását – újra rémisztgetni fogják az utcán az embereket

 

Valódi Hírek