Dávid Ferenc: A vonat nem vár…..

Vélemény.

„Arra szeretném kérni a sajtón keresztül a MÁV vezetését, hogy ne okoskodjanak, hanem csinálják azt, amire utasítottam őket, garantálják az emberek biztonságát, azonnal kezdjék meg a helyreállítást”

jelentette ki Lázár János a Szabad Európának. Lázár azután reagált így, miután a MÁV vezérigazgatója arra kérte a közlekedésért is felelős tárcavezetőt, hogy szerezzen forrást a pénzügyminisztertől az 1-es vasúti főút, vagyis a Bécsbe tartó Budapest–Győr–Hegyeshalom vonal felújítására. (vg.hu)

Kiket utasíthatott Lázár János, ez itt a kérdés?

  • A Magyar Államvasutak Zrt. igazgatóságának elnöke Lepsényi István, a Magyar Suzuki korábbi vezérigazgatója, a Knorr – Bremse Fékrendszerek Kft. korábbi ügyvezető igazgatója; korábbi államtitkár; a Hidrogén Szövetség elnöke. A tagok között ott van – többek között – Bogsch Erik, a Richter Gedeon Nyrt. elnöke, Ratatics Péter, a Mol-csoport alelnöke és

Parragh László /!/, a Magyar Kereskedelemi és Iparkamara elnöke.

  • A MÁV Zrt. vezérigazgatója dr. Pafféri Zoltán. A szakember korábban közel 10 évet dolgozott a vasúti szektorban, a MÁV Vezérigazgatóságán, a MÁV és a GYSEV igazgatósági tagjaként, majd vezette a BudapestBelgrád vasútvonal hazai szakasza megépítésére létrehozott projektcéget. Helyettes államtitkárként az állami vállalatokért, köztük a nemzeti vasúttársaságért is felelt. (Pafférit – még elnök-vezérigazgatóként – 2022. szeptember 19-én Berlinben az Európai Vasúti és Infrastruktúra Társaságok Közösségének (CER) Közgyűlésén megválasztották a Vezetői Bizottság új tagjának a 2022/2023-as időszakra.)

Alacsonyabb vezetői szintre most nem „eveznék”. Lázár szerint az ország egyik legfontosabb állami vállalatánál az igazgatóság tagjai és a vezérigazgató ne okoskodjon, ne hezitáljon, hanem uccu neki, dolgozzanak, mert a nagy hatalmú miniszter így akarja.

Lepsényi István, Bogsch Erik és Wáberer György óriási céges tapasztalattal rendelkező emberek, Lázár viszont eddig csak botcsinálta ménesgazdaként (az állami tulajdonban lévő mezőhegyesi Nemzeti Ménesbirtok és Tangazdaság Zrt. vezetője) és az állandó pénzügyi gondokkal küzdő Magyar Tenisz Szövetség elnökeként tündökölt. Hódmezővásárhelyi tevékenységéről kérdezzék a helyieket!

A valóban sikeres menedzsereknek (Lepsényi, Bogsch, Wáberer) most azt üzente a miniszter, hogy „aki egy nyolcszázmilliárd forintos tömegközlekedési kasszában nem találja meg a 32 milliárd forintot most, amivel majd később elszámolunk, az tegye le a lantot.” (Később elszámolunk: kivel, hogyan, mikor?)

Az ezer sebből vérző MÁV Zrt. olyan szegény, mint a templom egere, és mint a miniszter reagálása mutatja,

Lázár nem akar vagy nem tud forrást biztosítani az indokolt felújításhoz.

Emlékeztetek arra is, hogy a MÁV Zrt. új igazgatósága néhány hónapja került megválasztásra (kijelölésre), így esetükben a „lant letevése” pillanatnyilag egyáltalán nem időszerű.

Új minisztert egyébként is jóval könnyebb találni, mint hozzáértő menedzsert! Lázár János talán úgy gondolja, hogy a vasút esetében is igaz lehet a sporteseményeken egyébként elfogadott mondás, miszerint: „szerva itt, csere ott„.

Dr. Dávid Ferenc

Valódi Hírek