Szomorú helyzet.
Egy nemzetközi kutatás szerint a (felmérés során megkérdezett) magyar fogyasztók 63 százaléka úgy érzi, hogy nem tud a mostaninál több pénzt költeni. Kiderült, hogy sokkal fontosabb a vásárlóknak az ár-érték arány, mint a márkahűség.
Nézzük a számokat:
- A magyarok 34 százaléka azt mondta, hogy félreteszi a márkahűséget, és lemond a kedvenc termékéről, ha elfogadható minőségben jobb árajánlatot kap.
- A magyarok 7 százaléknak a minőség egyáltalán nem számít, csak az a fontos, hogy olcsó legyen.
- 25 százalék megtartja a kedvenc termékét, de sokkal kevesebbet tud venni belőle.
- A fogyasztók 17 százaléka egyre többet vásárol a boltok saját márkás termékeiből.
- Összesen a vásárlók 13 százaléka mondta azt, hogy ugyanazt a terméket tudja vásárolni ugyanolyan mennyiségben, mint néhány hónappal ezelőtt.
- 4 százalék pedig azt állítja: még többet is tudnak vásárolni, mint régen.
Mi alapján választanak a magyarok termékeket?
A megkérdezettek 79 százaléka az ár alapján választ, 82 százalék figyelembe veszi a boltok pontgyűjtő akcióit, hogy spórolni tudjon.
És mit vállalnak még be a magyarok, hogy ne legyen üres a pénztárcájuk?
A válaszadók jelentős része,45 százaléka mondta azt, hogy többet utazik tömegközlekedéssel vagy kerékpárral, hogy az üzemanyagon spóroljon. Az is kiderült, hogy magyaroknak csekély aránya (34 százalék) vásárol használt termékeket a takarékoskodás érdekében.
Na, és min spórolnak a leginkább a magyarok?
A legnagyobb mértékben a sportfelszereléseken, az utazásokon és a háztartási készülékeken.
(hvg.hu nyomán)