Konkrétan arrébb kell tenni egy vasútvonalat.
Egy olvasói levél szerint a debreceni lakosok azt gondolják, hogy a kínai CATL akkumulátorgyár egy szakaszán megvásárolta a 106-os vasútvonalat, ami a városból Nagykerekiig vezet. Ez a hír azt jelentené, hogy a vasútvonal nyomvonalát át kell helyezni,
vagy teljesen megszűnik a személyvonat-közlekedés az érintett öt településen.
A vasútvonal nyomvonalának megváltoztatása a CATL gyárépítésével vált szükségessé, valamint a debreceni repülőtér kifutópályájának meghosszabbításával és a Déli Ipari Park bővítésével.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium megerősítette, hogy a vasútvonal nyomvonalának áthelyezés évek óta tervben van, de még nem döntöttek, és a források sem állnak rendelkezésre. A CATL közlése szerint a tervezett gyárterület egy része a vasúttól keletre található, így a vasútvonal működése nem érinti tevékenységüket.
A 106-os vasútvonalnak egyéb problémái is vannak, például a menetidő hosszúsága a rossz állapotú szakaszok miatt. Az illetékes minisztérium tervezi a nyomvonal felújítását, amely rövidebb menetidőket eredményezhet.
A következő években mindenképpen fel kell újítani vagy újjá kell építeni a 106-os vasútvonalat, valamint szükség lesz új pályára a Debrecenből kivezető szakasznál. A kérdés, hogy mikor lesz pénz és politikai akarat a megvalósításra.
(Telex nyomán)