Bejelentették: januártól megszűnik a személyes ügyintézés, csak interneten lehet majd intézkedni egy fontos kérdésben

Változnak az idők.

Január 1-jétől csak elektronikusan lehet benyújtani egyes kérelmeket

az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóságnál.

A szervezet az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményében tudatta: a kérelmet regisztrációs igazolás, tartózkodási kártya, valamint állandó tartózkodási kártya kiadására január 1-jétől kizárólag elektronikusan lehet előterjeszteni.

A letelepedési engedély kiadása vagy meghosszabbítása, valamint a tartózkodási engedély meghosszabbítása iránti kérelmet — elektronikus regisztrálást követően — szintén kizárólag elektronikus úton, a https://enterhungary.gov.hu/ oldalon keresztül lehet benyújtani. Az oldalon a tudnivalók magyar, angol és ukrán nyelven érhetők el.

Január 1-jétől szintén csak elektronikusan lehet benyújtani a kérelmeket jogi képviselő vagy jogi személy meghatalmazotti eljárása esetén, továbbá a harmadik országbeli állampolgárnak a szálláshelye megváltozását is elektronikus úton kell bejelentenie.

Az összevont kérelmezési eljárásban — amennyiben az ügyfél írásbeli nyilatkozattal hozzájárul — a kiemelt foglalkoztató is előterjesztheti a kérelmet tartózkodási engedélyre, de ez is csak elektronikusan nyújtható be.

(MTI)

Valódi Hírek