Milliárdokat szórt el az állam reklámokra: Megvan, kik voltak a legnagyobb hirdetők tavaly

Nincs meglepetés az első helyen.

Az állami szereplők maradtak a legnagyobb reklámozók Magyarországon, közülük is a Miniszterelnöki Hivatal fordította a legtöbb pénzt erre a célra tavaly – derül ki a 14 ország független reklámügynökségeiből álló hálózat CANnual Report című, idei jelentéséből.

A hivatal egy év alatt

76 millió eurót

költött egy év alatt kampányokra. Összehasonlításképpen: 2019-ben ez az összed 65 millió, míg 2018-ban csak 27 millió forint volt.

A második legnagyobb hirdető az állami Szerencsejáték Zrt. lett 24 millió eurós költéssel, míg a Magyar Turisztikai Ügynökség 21 millió euróval a harmadik helyen zárta az elmúlt esztendőt – áll az idei CANnual Reportban.

A magyar reklámpiac 844 milliós eurós bevételt ért el, ami 9 százalékos növekedés jelent a megelőző évhez képest, köszönhetően az állami reklámköltéseknek. A szakemberek szerint azonban ezt a 9 százalékot az infláció el is vitte.

A jelentésből kiderül az is, hogy a hazai reklámpiacon az online szegmens fejlődik a legerőteljesebben. Ezt a területet évek óta stabil növekedés jellemzi, ami tavaly elérte a 8 százalékot. Ez azonban egyre kevésbé éri el a hazai médiaszereplőket, helyettük elsősorban a globális szereplőknél csapódik le. A múlt évben a hazai online hirdetésekre költött forintok több mint a harmada landolt a Google-nél, a Facebooknál és más nemzetközi vállaltoknál.

(via media1.hu)

Valódi Hírek