Nincs meglepetés az első helyen.
Az állami szereplők maradtak a legnagyobb reklámozók Magyarországon, közülük is a Miniszterelnöki Hivatal fordította a legtöbb pénzt erre a célra tavaly – derül ki a 14 ország független reklámügynökségeiből álló hálózat CANnual Report című, idei jelentéséből.
A hivatal egy év alatt
76 millió eurót
költött egy év alatt kampányokra. Összehasonlításképpen: 2019-ben ez az összed 65 millió, míg 2018-ban csak 27 millió forint volt.
A második legnagyobb hirdető az állami Szerencsejáték Zrt. lett 24 millió eurós költéssel, míg a Magyar Turisztikai Ügynökség 21 millió euróval a harmadik helyen zárta az elmúlt esztendőt – áll az idei CANnual Reportban.
A magyar reklámpiac 844 milliós eurós bevételt ért el, ami 9 százalékos növekedés jelent a megelőző évhez képest, köszönhetően az állami reklámköltéseknek. A szakemberek szerint azonban ezt a 9 százalékot az infláció el is vitte.
A jelentésből kiderül az is, hogy a hazai reklámpiacon az online szegmens fejlődik a legerőteljesebben. Ezt a területet évek óta stabil növekedés jellemzi, ami tavaly elérte a 8 százalékot. Ez azonban egyre kevésbé éri el a hazai médiaszereplőket, helyettük elsősorban a globális szereplőknél csapódik le. A múlt évben a hazai online hirdetésekre költött forintok több mint a harmada landolt a Google-nél, a Facebooknál és más nemzetközi vállaltoknál.
(via media1.hu)