A vevők kedvezményes áron juthatnak jó minőségű termékekhez.
A Munch alkalmazással együttműködve a vásárlók mostantól már online vásárolhatják meg a lejárati időhöz közelítő termékeket. Első körben egy budapesti kerületben, Szegeden és Hódmezővásárhelyen tesztelik az új rendszert — írta a napi.hu.
November 3-ától teszteli új, ételmentő akcióját a SPAR — derül ki a vállalat közleményéből. A SPAR a Munch online platformmal közösen tervezi visszaszorítani az élelmiszerpazarlást, ennek köszönhetően
a vevők kedvezményes áron juthatnak jó minőségű termékekhez.
A Munch appon keresztül csomagolt és csomagolatlan kenyerek, pékáruk, sós- és édes finomságok, zöldségek, gyümölcsök, magvak, gyümölcslevek, tejtermékek, tészták, csomagolt szalámik, felvágottak, friss tojás, valamint további, hűtést nem igénylő termékek menthetők meg az eredeti ár akár harmadáért.
A Munch egyébként egy magyar ötletgazdák által megalkotott felület, amelyen keresztül élelmiszerláncok és vendéglátóipari egységek jelentős kedvezménnyel értékesíthetik az aznap még nem eladott, de jó minőségű élelmiszereiket.
Az áruházlánc Budapesten a XI. kerületben 10, Szegeden 9, Hódmezővásárhelyen pedig 2 egységében indította el akcióját, terveik szerint a tesztidőszakot követően újabb üzletek csatlakoznak a kezdeményezéshez.
„A környezetről jelentős terhet veszünk le azzal, hogy ezeket az élelmiszereket nem dobjuk ki. A pazarlás sajnos globális jelenség, a világon előállított összes élelmiszer egyharmada kárba vész vagy hulladékká válik, ami csak Európában évente majdnem 90 millió tonna feleslegesen kidobott élelmet jelent.
Mostantól azonban a SPAR vásárlói is hatékonyan takarékoskodhatnak a Munch segítségével”
— mondta Heiszler Gabriella, a SPAR Magyarország elnök-ügyvezetője.
„Magyarországon már több, mint 600 független és országos szinten jelen lévő üzlet csatlakozott az ételmentő platformunkhoz több mint 35 településről. A SPAR csatlakozása bizonyítja, hogy a legnagyobb élelmiszer-kiskereskedőknek is egy jól kivitelezhető, valódi megoldást nyújt a pazarlás visszaszorítására a Munch.
Olyan Muncholóról is tudunk, aki egy év alatt több, mint 500 adag ételt mentett meg, és ezzel mintegy egymillió forintot tudott megspórolni a Munch segítségével”
— hangsúlyozta Perepelica Kirill, a Munch társalapítója és kereskedelmi igazgatója.
(napi.hu)