Valaki nagyon jól jár.
A Máv-Start Zrt. legfeljebb 50 darab két áramrendszerű, 230 km/óra maximális sebességre képes villamos mozdony beszerzésére az Eurofima Európai Vasúti Gördülőállomány-finanszírozási Társaságtól legfeljebb 70 milliárd forintnak megfelelő hitelt vehet fel euróban — derült ki a kormány döntése a legutóbbi Magyar Közlönyből.
A hitelre, annak kamataira, jutalékaira és járulékaira a magyar kormány 100 százalékos kezességet vállal, a MÁV-Startnak
nem kell díjat fizetnie.
Az átszámítást a 2022. szeptember 7-i MNB euró-középárfolyam alapján kell elvégezni.
A kormány ezért megbízta a technológiai és ipari minisztert, hogy készítse elő és folytassa le a feltételes, tárgyalásos közbeszerzési eljárást 39+10 darab szerelvényre.
A közbeszerzést ez év utolsó napjáig kell megindítani és 2023. március 31.-ig kell lefolytatni.
Az ügy előzménye, hogy nyáron közölte az MTI: a vasúti járműveket gyártó és javító Dunakeszi Járműjavító Kft. közvetett tulajdonosa, a Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt. bejelentette, hogy megszerezte a tulajdonostársa, a TMH International AG üzletrészét, és ezzel
teljes egészében magyar tulajdonba került a járműjavító,
valamint irányítást szerzett az egyiptomi állami vasútnak kocsikat szállító Transmashholding Hungary Kft.-ben is.
A Magyar Vagon Befektetési Zrt.-ben társtulajdonos Magyar Vagon Invest Zrt. tulajdonosa a cégbírósági adatok szerint a Solva II Magántőkealap, amelynek alapkezelője Hernádi Zsoltnak, a Mol Nyrt. elnök-vezérigazgatójának többségi tulajdonában lévő Gran Private Equity Zrt.
A Magyar Vagon Invest vezérigazgatója pedig Komondi Zsolt, aki Hernádi mellett kisebbségi (20 százalékos) tulajdonosa a Gran Private Equitynek is.