Orbánék óriásgarázst fúrnak a Vár oldalába, a kerület kiakadt a környezetpusztítás miatt

A megalománia győzött.

2022 nyár elején kezdték el építeni a budai vár nyugati oldalán tervezett Várgarázst, ez újabb okot szolgáltatott az I. kerületi önkormányzat és a kiemelt kormányzati beruházást menedzselő Várkapitányság közötti hadakozásra.

A környezet- és természetvédelem, illetve élhetőségi szempontok körüli konfliktusban még abban sincs konszenzus, hogy egyáltalán van-e az ellenérdekeltek között kommunikációs kapcsolat, vagy nincs.

A garázs megépítése már biztosra vehető, úgy látszik, a beurházói akaratot nem lehet megváltoztatni.

V. Naszályi Márta jelezte, hogy a június 7-e óta zajló garázsépítés kezdete óta több mint félszáz fára adtak ki kivágási engedélyt, és ennél sokkal nagyobb problémáról van szó, a polgármester szerint azonban kommunikációval megoldható lenne a konfliktus.

A kerület vezetője nem ért egyet a jelenlegi tervek alapján zajó építkezésekkel, hiszen a területen található épületek visszaépítése több ezer munkavállalót vonzana a kerületbe, a Vár környékére.

Ha ehhez a jelenleg is itt lakók mellett a turisztikai forgalmat is hozzászámoljuk, Budavár Önkormányzatának számításai szerint a vár három belépési pontjánál sem autóval, sem busszal nem hozható fel reggel fél nyolc és kilenc óra között annyi ember, mint amennyi a most épülő kormányzati épületekben dolgozna majd.

A pár éve készített hatástanulmány azonban azt mondja ki, hogy az I. kerület megfelelő közlekedési infrastruktúrával rendelkezik, ki tudja szolgálni az új munkahelyek igényeit.

A vár felszíni közlekedési terhelhetősége az I. kerület vezetője szerint már most is határpontján mozog, ám a föld alatt a fejlesztő még lát lehetőségeket.

„A nagyvárosok modern fejlesztési szempontjai között már sehol sem szerepel a történelmi városrészekbe újabb autóforgalom bevonzása, a tendencia épp ellentétes”

– hangsúlyozta V. Naszályi Márta, hozzátéve, hogy a várhegy belseje, az ottani barlang és pincerendszer természetvédelmi terület is,

bár természetvédelmi tanulmány nem készült.

Az érdemi kommunikáció miatt azt sem lehet tudni, mennyire lesz hozzáférhető a mélygarázs a budapestiek számára.

„Ha a most épülő garázs teljes kapacitását az új kormányzati negyed dolgozóinak kiszolgálására tartják fenn, azzal sem oldódik meg a hivatásforgalmi közlekedés”

— tette hozzá a kerület polgármestere.

A kerület a tervekről sem tud semmit, hiszen a beruházás kiemelt jelentőségű, a honlapról tud csak tájékozódni V. Nazsályi Márta.

A tervezés alapján az idős, el nem költöztethető fák is veszélyben vannak.

(via index.hu)

 

Valódi Hírek