Lázár János elintézte: Budapest minden állami fejlesztést elveszíthet, már meg is van az első áldozat

Spórolnak.

Szinte minden Budapestre tervezett állami projektet leállítana a kormány, veszélyben a Galvani híd és a déli körvasút építése, az új budai fonódó villamospálya kialakítása, a Ráckevei-Duna revitalizációja, a Városmajor megújítása, a csepeli és a gellérthegyi közpark, illetve a dunai evezős központ létrehozása, a Városliget autómentesítése és a dél-budai centrumkórház is – írta csütörtökön a Népszava.

A Lázár János vezette Építési és Beruházási Minisztérium vizsgálja felül a még el nem indult kormányzati beruházásokat annak érdekében, hogy eldöntse, a spórolás jegyében melyik valósulhat meg, és

melyiket kell leállítani.

Az első áldozat a csepeli HÉV: a Fővárosi Kormányhivatal nemrég közölte, hogy szüneteltetik a H7 HÉV-vonal fejlesztésével és meghosszabbításával kapcsolatos csepeli beruházások engedélyezési eljárásait.

A lap azt írja, azért gond a fejlesztések leállítása, mert ezzel az előkészületi munkák, illetve az ezekre költött milliárdok kárba mehetnek. Az Építési és Beruházási Minisztérium úgy reagált a Népszava ezzel kapcsolatos kérdéseire:

„az eddig elvégzett előkészítési, engedélyezési munkálatok

nem vesznek kárba,

azokat a beruházások későbbi megvalósulásának alkalmával – ha kell módosítva azokat – felhasználjuk”.

A Népszava a Lázár János és Fürjes Balázs közötti ellentétről is ír, ennek bizonyítékát többek közt abban is látják, hogy Lázár János első döntései között volt a korábban Fürjes és Vitézy Dávid által irányított Budapesti Fejlesztési Központ felszámolása, majd a romokon létrehozott Nemzeti Közlekedési Központ teljes menedzsmentjének menesztése és saját emberekkel való feltöltése.

A lap szerint az építési tárca nekik küldött válaszából az is kiderül, hogy a felülvizsgálati munkával párhuzamosan, a minisztériumban megkezdődött az új, állami beruházásokat szabályozó kerettörvény megalkotása, amelyet tervek szerint ősszel terjesztenek a Parlament elé.

Valódi Hírek