Nem hagyták annyiban.
Meglepő üzenet fogadja a Ryanair honlapján azokat az utasokat, akik jegyet foglalnának a fapados cég oldalán – szúrta ki a 444.hu.
Az angol nyelvű szöveg magyar fordítása:
„Hamis állításokat közölt a Magyar Nemzet – A július 1. után utazó Ryainair-ügyfeleknek kevesebb, mint 3 százaléka döntött az út lemondása mellett.”
A „bővebben” linkre kattintva a következő, angol nyelvű szöveggel találkozik a vásárló:
„A Magyar Nemzet állításai hamisak és nyilvánvaló kitalációk. A július 1. utáni utakra jegyet foglaló Ryanair-utasok kevesebb mint 3 százaléka döntött úgy, hogy él az út lemondásának lehetőségével, a jegy teljes árának visszatérítése mellett. Ezeket a helyeket most újra lefoglalhatják a magyar családok.
Több mint 97 százalék döntött úgy, hogy kifizeti Nagy miniszter veszteséges légitársaságokra kivetett hamis és idióta „extraprofit-adóját”, ami az olyan magyar családok ezreinek fogja megdrágítani a Magyarországról és Magyarországra történő utazást, akik az olcsó repülés lehetőségével élve tudják látogatni a szerte Európában élő és dolgozó barátaikat és családtagjaikat.
Nagy miniszternek bocsánatot kellene kérnie azoktól a magyar családoktól, akik az idióta adója miatt magasabb jegyárat fizethetnek.”
A Ryanair ezzel arra a múlt csütörtöki Magyar Nemzet-cikkre reagál, amelyben a fideszes propagandalap azt hazudta, hogy az utasok tömegesen mondják le a Ryanairnél a magyar kormány extraprofitadója miatt megemelt jegyárakat.
A lap szerint a már kifizetett júliusi jegyek 60 százalékát a csütörtöki határidőig az utasok lemondták, azaz inkább visszakérték az eredeti árat.
Erre válaszul a cég azt reagálta, amit később a weboldalára is kiírt, miszerint a valós arány mindössze 3 százalék.