Az uniós pénzek értelmetlen elköltésének egyik tipikus példája.
Hadházy Ákos Facebook-oldalán számolt be egy újabb eklatáns példáról, ami ismét „remekül” bemutatja, hogyan „használja” fel a Fidesz és az Orbán-kormány az uniós forrásokat. „Újabb jelképe az elcseszett EU-s támogatásoknak Tiszakécskén: Semmibe vezető vasúti átjáró az 1600 méteres (!!!) újjáépített kisvasúton….” — írta közösségi oldalán Hadházy Ákos.
A korábban kihasználatlanság miatt felszámolt gyermekvasút tavaly született újjá egy 1600 méteres, gyakorlatilag célállomás nélküli vonalon.
Tiszakécskén a megújult Tisza-parti Kisvasutat, és a hozzá épített kilátót tavaly október elsején adták át. Az 1971-ben megnyitott úttörővasút 1200 méteres vonalon működött 2009-es bezárásáig.
Szíjj László szülővárosa 235 millió forintot nyert még 2016-ban az Európai Unió Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) pályázatán a pálya, a kilátó és a mozdonyszín építésére, valamint a szerelvény felújítására. A meglévő, 1200 méteres vasúti pálya felújításához és 400 méternyi új szakasz megépítéséhez 222 millió forint támogatást biztosított az Innovációs és Technológiai Minisztérium. A városnak 14 millió forint önerőt kellett biztosítania, hogy a projekt összesen 471 millió forintból megvalósulhasson.
A felerészt uniós támogatásból megújult kisvasút vonalán három megállót létesítettek: egyet a játszótérnél, egyet a 14 méter magas kilátónál és egyet a tiszakécskei sportcentrumnál. A vonalnak két végállomása van, tartozik hozzá egy fő állomásépület és egy járműszín is. A mozdonyt és a hozzá tartozó kocsikat eredeti állapotukba állították helyre.
Hadházy Ákos posztja is felhívja rá a figyelmet, a 471 millió forintból megvalósult településfejlesztés
az uniós pénzek értelmetlen elköltésének egyik tipikus példája:
nemcsak a végállomása van a semmi közepén, de a vonal mentén létesített gyalogos vasúti átjárók is a semmibe vezetnek.
Hadházy posztjában egy tavaly novemberi vasútbarátblog bejegyzésére is felhívja a figyelmet, a RegionalBahn.hu posztja szerint a vasútfelújításnak akkor lett volna valamennyi értelme, ha nagyvasúti kapcsolatot alakítanak ki vele, és létrehoztak volna a lakosság által jobban kihasználható állomásokat is.
Hadházy mindezzel kapcsolatban így fogalmaz:
„Az újjáépítés után is a semmiből a semmibe vezet, csakúgy, mint nagytestvére Felcsúton. De ez annál is bizarrabb: amaz öt kilométer, ez meg másfél. Azt 600 millióból építették (de minek), ezt pedig 470-ből. Még kiderül, hogy a Felcsút Intercity még egész szolid lopás volt csak.”
(via, Hadházy Ákos/Facebook / rtl.hu)