85 millió forintra büntették az Ékszer TV-t, amiért pofátlanul rájátszottak a járványhelyzetre

Ismét lecsapott a GVH a TV-t üzemeltető Emporia Style Kft.-re.

Jogsértőnek találta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az Ékszer TV járvány elleni védőeszközöket (maszkokat, kézfertőtlenítőt, vitaminokat) árusító műsorait,

ezért 85 millió forintos bírságot szabott ki a műsort üzemeltető Emporia Style Kft.-re

– közölte a GVH kedden az MTI-vel.

A közlemény szerint a GVH lezárta a vizsgálatát, amelyet az Ékszer TV koronavírus-járvánnyal összefüggő termékeket értékesítő adásai miatt folytatott. A műsor a pandémia első hulláma idején, 2020 tavaszán országos tv-csatornákon keresztül értékesített a védekezéshez használt eszközöket: kéztisztító gélt, légzésvédelmi maszkot és immunerősítő multivitamint.

A versenyhatóság megállapította, hogy

az adásban látható kedvezmények valótlanok voltak.

A műsorban hirdetett kéztisztító-csomag csaknem 60 ezer forintos „eredeti” árról indult, az eljárás azonban feltárta, hogy

a kiinduló árak fiktívek: a cég korábban soha nem alkalmazta őket.

A GVH szerint jogsértőnek bizonyult a műsor nézőinek sürgetése is: a fogyasztókat többek között visszaszámláló óra, illetve a termékek korlátosságának, készlethiányának sulykolása biztatta mihamarabbi vásárlásra.

Példaként a „Hiánycikk Európában, mi is a lehetetlennel küzdünk”, illetve „Sajnos a készleteink kimerültek és a következő időszakban nagy valószínűséggel nem lesz kapható” mondatokat említették.

A vizsgálat azonban feltárta, hogy

a termékek beszerzése a cég számára nem járt sem különösebb nehézséggel, sem többletköltséggel.

Így azokat a hiánnyal fenyegető folyamatos reklámüzenetek ellenére hónapokon keresztül azonos feltételekkel tudta kínálni a műsorban.

A GVH a jogsértésekért 85 millió forintos bírságot rótt ki a műsort üzemeltető Emporia Style Kft.-re.

A hivatal döntésében figyelembe vette többek között, hogy a járvány első hullámának idején a fogyasztók a védekezést segítő eszközökből nagyobb volumenben, akár a korábbinál sokkal drágábban is hajlamosak voltak vásárolni. A nézők így az ilyen termékek készleteivel, elérhetőségével kapcsolatos üzenetekkel szemben kiszolgáltatottá, a reklámokra különösen érzékennyé váltak.

A hatóság – többek között a jogsértő reklámokra való közvetlen ráhatás hiányában – egyúttal megszüntette az eljárást a műsorokat sugárzó ATV-vel, illetve egy érintett reklámügynöki céggel szemben – olvasható a GVH közleményében.

(via mti)

Valódi Hírek