Kásler Miklós bemondta, mitől sikeres a magyar oktatás az „identitásválsággal küzdő” nyugat-európaival szemben

A tárcavezető szerint arra kell törekedni, hogy a „jellegzetes magyar életszemléletet” adjuk át a gyermekeknek.

Arra kell törekednünk, hogy nemzetünk magyar és egyben művelt is legyen, és így megállja a helyét a számban nagyobb, hatalomban erősebb európai nemzetek között”

– idézte az emberi erőforrások minisztere Eötvös Loránd szavait, amikor a Klebelsberg Központ intézményvezetői megbízásait adta át szombaton Budapesten.

Kásler Miklós a Pesti Vigadóban tartott ünnepségen arról beszélt, a magyar oktatási rendszer egyediségét az adja, hogy „kiválóan ötvözi a modern tudományos ismeretek alkalmazását és a hagyományos nevelésközpontú, értékelvű magyar pedagógiai gyakorlatot”.

„Azért sikeres, mert egyesíti magában az ősi magyar hagyományokat, az európai klasszikus és keresztény értékeket, valamint a legmodernebb kor ismeretanyagát”

– mondta Kásler.

A tárcavezető hozzátette, a magyar oktatási rendszer történelme több mint ezeréves, hiszen Szent István hozta létre az első iskolákat a kolostorok, rendházak falai között, és a magyar királyok sora volt kiváló iskolaszervező, egészen Klebelsberg Kunó vallás- és közoktatásügyi miniszterig.

Hangsúlyozta: a magyarság nemzedékeinek hagyománya, hogy nehéz helyzetekben a tudás és a műveltség összetartó és nemzetmentő erő, a kultúra letéteményese pedig a pedagógus és az iskola.

Erre jó példa Trianont követően Klebelsberg Kunó oktatásszervező tevékenysége, amelynek köszönhetően életben maradt a magyarság, és „odáig jutottunk az elmúlt évtizedekben (…), hogy a magyarság ismét Közép-Európa legnépesebb nemzete, amely fokozatosan kiterjeszti szuverenitását” – fogalmazott Kásler Miklós.

„Mára morális, etikai interregnum, demográfiai és identitásválság alakult ki Európa nyugati felében és az euroatlanti világban.

Eközben a napkeleti országok, amelyek nem küzdenek identitászavarral, éppen ellenkező tendenciákat mutatnak: megőrizték szellemiségüket és anyagiakban is gyarapodnak”

– vélekedett a miniszter, aki szerint ebben a helyzetben a magyarság megmaradásának is az értékek, a hagyományok megőrzése a feltétele.

„Arra kel törekedni, hogy a diákjainknak ez a jellegzetes magyar életszemléletet adjuk át,

hogy értékes tagjaivá váljanak a magyar nemzetnek és az egész emberiségnek”

– fűzte hozzá.

A miniszter végül arra hívta fel a figyelmet, hogy a következő időszakban is meg kell birkózni a világjárvány kihívásaival.

Hangsúlyozta, hogy az egészségügy mellett kitartott ebben a küzdelemben a magyar iskola és a pedagógusok is, akik példaszerűen helytálltak.

„Nagyon úgy tűnik, hogy csak átmenetileg csillapodott a járvány, így a nehézségekből jut a következő hónapokra is” – mondta Kásler Miklós, aki köszönetet mondott a pedagógusoknak eddigi munkájukért.

A Klebelsberg Központtól ezúttal 374-en kaptak intézményvezetői megbízást.

Valódi Hírek