Ma már utópisztikus gondolat az, hogy hirdetés nélkül is lehet nagy tömegű látogatót terelni a honlapodra, az organikus találatok sokat jelentenek, de a legsikeresebb vállalkozások mind kihasználják a hirdetések által generálható forgalmat is.
A hirdetések kattintási árai viszont egyre magasabbak, ezért egyáltalán nem mindegy, hogy a hirdetéseid mennyire hatékonyak, mennyire tudod a költségeket kordában tartani. Adunk néhány tippet a hatékonyság javításához.
Facebook kampány tippek
A Facebook kampányok menedzselése kezdőknek nem egyszerű feladat. Még a tapasztaltabb online marketing szakemberek sem tudják mindig megjósolni, melyik hirdetés fog jobban konvertálni, a legtöbbször jó néhány mini kampány és A/B teszt szükséges a legjobb hirdetések megtalálásához, viszont van néhány bevált praktika, amellyel viszonylag gyorsan eredményt lehet elérni:
1.Landing oldal optimalizálása
Egy jó landing oldal nélkül a hirdetésekre költött összeg kidobott pénz. Ha azonban jó az érkező oldal, akkor az növeli a konverziót, tehát több átkattintásból lesz üzlet.
A landing oldalt az alábbiakkal lehet javítani:
- Egyértelmű cselekvésre ösztönzés
- Egy oldal – egy üzenet
- Egyszerűsítés – csak a legszükségesebb adatok bekérése
- Áttekinthetőség
- Ügyfélélmény javítása
- Gyors betöltődés, mobil eszközön is
Ha szívesen konzultálnál erről szakemberekkel, keresd a Klikkmarketing csapatát!
2.Demográfiai adatok szerinti optimalizálás
Optimalizálni kell az hirdetésed a célközönséged neme, kora, földrajzi elhelyezkedése szerint. Ehhez elemezni kell a korábbi kampányok adatait, hogy felmérd, hogyan szűrhető ki az a célközönség, aki ténylegesen vásárol is. Meg lehet azt is próbálni, hogy különböző landing oldalt és hirdetést készítesz a különböző csoportoknak.
3.Hasonmás célközönség keresése
Ez egy nagy találmány a Facebook hirdetéseknél, ha nem tudod előre, hogy kit érdekel ténylegesen a terméked. A vásárlók tulajdonságai alapján kereshetsz hasonló érdeklődési körrel bíró közönséget.
4.Lead gyűjtő kampány
Ennél a hirdetéstípusnál a kattintás után felugrik egy adatgyűjtő űrlap, amely azonban javarészt már ki van töltve a Facebook profil alapján. Az így gyűjtött leadeket utána le lehet tölteni a Facebookról.
5.Fokozatosság
Építs először bizalmat a látogatóban értékes tartalmak gyártásával! Ne hagyd ki a bemelegítést az edzés előtt! Az e-mail-listádban szereplő embereket utánkövetheted később remarketing hirdetésekkel, ahol már adhatsz konkrét ajánlatot.
Összegzés
Ezzel a néhány egyszerű praktikával sokat javíthatsz a Facebook hirdetési kampányaid hatékonyságán. Nézd át a fenti listát, és kezdd el alkalmazni a leírtakat! Ha mérni akarod, melyik tipp válik be legjobban, akkor egyesével próbáld ki, és végezz méréseket! Ha nincs elég tapasztalatod a hirdetési kampányok terén, kérj külső segítséget!