Nagyon sokba kerül nekünk ez a propaganda.
65 millió forint ment el eddig a Fidesz másfél hónapja indított Gyurcsány Show című kampányára — írta meg csütörtökön a Telex.
A lap a Google hivatalos átláthatósági jelentését nézte át — ez dokumentálja a politikai hirdetéseket a cég felületein, többek között a YouTube-on is.
A Fidesz ezt megelőzően egyáltalán nem hirdetett a YouTube-on, kizárólag a Facebookot használta erre. A Telex felhívja a figyelmet, hogy 2019 óta
„csak a központi Fidesz-oldal bejegyzéseit 155 millióért reklámozta, plusz a párt a politikusai szponzorált posztjaira is több tízmilliót költött”.
A Google összesítése szerint eddig a Fidesz költött a legtöbbet YouTube-hirdetésre a magyar pártok közül: összesen 7 videó fut reklámként, ez került 65 millió forintba.
A második a Demokratikus Koalíció: ők 220 (!) videóra 17,4 milliót.
A Fidesz gyurcsányozós videói tehát darabonként 9,3 millióba kerültek, ami a nem fideszes politikai reklámok árának
489-szerese.
Nemzetközi összehasonlításban a Fidesz ezzel az összeggel a középmezőnyben van: az Egyesült Államokat persze nem lehet megverni politikai reklámköltésben, de érdekesség, hogy Franciaországban például 50 ezer eurót költöttek a politikusok YouTube-hirdetésekre két év alatt, ami pont feleannyi, mint amennyibe a Fidesz gyurcsányozása kerül.