Milyen a történelem keresztény értékrendű szemszögből?
A szeptemberi tanévtől katolikus szemléletű irodalom- és történelemkönyvekből is taníthatnak a gimnáziumokban, szakgimnáziumokban és technikumokban.
A változás a 9. és a 10. évfolyamos tanulókat érinti – hozta nyilvánosságra Magyar Katolikus Püspöki Konferencia (MKPK) hétfőn az MTI-n keresztül.
A Szent István Társulat által kiadott tankönyvek, feladatok és szöveggyűjtemények megfelelnek a 2020-as Nemzeti Alaptanterv követelményeinek és kerettantervi előírásainak.
A megjelent kötetek egy készülő, teljes katolikus tankönyvcsalád első darabjai, amelynek kidolgozását a Katolikus Pedagógiai Intézet koordinálja – olvasható a nyilatkozatban.
Kovács Örs, a történelemkönyvek főszerkesztője elmondta, hogy
a tankönyvek egy keresztény értékrendű szemszögből is elmagyarázzák a történelmi összefüggéseket,
bővebben jelenítenek meg vallási és egyháztörténeti témákat, de nem hiányoznak belőlük a „történelmi múlttal való őszinte szembenézések sem”.
A magyar őstörténeti témákat is próbálják „kiegyensúlyozottan, a tudományosság messzemenő szem előtt tartásával, több oldalról megközelíteni”.
Pásztor Judit, az irodalomkönyvek főszerkesztője azt írta,
a kronologikus felépítésű tankönyvek „alapkoncepciója az olvasás megszerettetése, valamint az irodalom ön- és világmegértésünkben játszott szerepének felismertetése”.
A tankönyvi leckékben szereplő QR-kóddal a teljes műveket olvashatjuk el és az okoseszközös használatára bátorítják a dákokat. A könyvekben akadnak motivikus leckék a Tudás+ ikonnal jelzett, tankönyvenként 14 kiegészítő lecke célja a tehetséggondozás – írták.
(telex nyomán)